ההסלמה בדרום ובמרכז: 46 בני אדם טופלו על ידי צוותי מד"א

היום (ג') מהשעה 05:00 בבוקר ועד לשעה 18:45, החובשים והפראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ל-46 בני אדם, *כולם במצב קל.* בין הנפגעים: 2 פצועים קל מרסיסים (גברים כבני 30 ו-55, במועצה האזורית באר טוביה), 23 נפגעים קל שנחבלו בדרך למרחב המוגן ו-21 נפגעי חרדה.
בנוסף, הבוקר בשעה 08:04, בזמן האזעקות באזור גוש דן התקבלה במוקד 101 של מד"א במרחב איילון קריאה על ילדה בת 8 שאיבדה את הכרתה בחולון. חובשים ופראמדיקים של מד"א שהוזעקו למקום העניקו טיפול רפואי מציל חיים וביצעו פעולות החייאה עד שחזר הדופק, ופינו את הילדה לבית החולים וולפסון במצב קשה ויציב כשהיא מורדמת ומונשמת.
צוותי מגן דוד אדום עומדים בכוננות מוגברת, ונמצאים בקשר רציף עם גורמי הביטחון. *כחלק מהיערכות מד"א, 30 אמבולנסים יצאו מאחסנת חירום במרכז הארץ, ומתגברים את החובשים והפראמדיקים של מד"א בדרום הארץ ובמרכזה.
במד"א קוראים לציבור להישמע להנחיות פיקוד העורף, הנחיות מצילות חיים. בכל צורך רפואי יש להזעיק את מד"א בטלפון החירום 101 או באמצעות יישומון "מד"א שלי", שמאפשר חיוג מהיר למוקד מד"א, ומאפשר לזהות את מיקומו המדויק של הזקוק לעזרה.
במקביל מנכ"ל מד"א הנחה את נהגי האמבולנס: החליפו את צליל הסירנות כדי למנוע פאניקה.
סירנות האמבולנסים נשמעות לא מעט בשגרה ובחירום. בעת הסלמה, יכולות הסירנות לגרום לפאניקה בקרב הציבור מאחר והן נשמעות דומות לאזעקות הנשמעות ברחבי הארץ.
על מנת למנוע חשש מיותר בקרב הציבור, הנחה היום (ג׳) מנכ״ל מד״א אלי בין את הצוותים הפועלים בשטח, באמבולנסים של מד"א בהם האפשרות קיימת, להחליף את הסירנה המוכרת בצליל שונה, שאינו דומה לאזעקות המתריעות בפני נפילת רקטות.
מנכ״ל מד״א, אלי בין: ״בימים אלה יש לגלות רגישות מירבית לחששות הציבור בישראל. על מנת למנוע פאניקה מיותרת, הנחיתי לשנות את סירנת האמבולנסים וכך הציבור יידע להבדיל באופן מוחלט בין אזעקה המחייבת הגעה למרחב מוגן, לבין סירנת אמבולנס. מד״א ימשיך לפעול בכל דרך על מנת לסייע לציבור לשמור ככל הניתן על שגרה״.
צילום דובר מד"א

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.