ה"היי סנטר" השיקה את המתחם המחודש של היזמים בחיפה

ה"היי סנטר" השיקה את המתחם המחודש של היזמים בחיפה

באירוע קוקטייל של יזמות וחדשנות, השיקה אתמול (יום ד') ההיי סנטר, את המתחם המחודש של היזמים בחיפה, ברח' הנמל, בעיר התחתית

מתחם "היי סנטר", המרכז ליזמות עסקית טכנולוגית, הוא מרכז שהוקם במטרה לפעול לקידום היזמות הטכנולוגית בעיר, לסייע ליזמים ולחברות טכנולוגיה לפתח טכנולוגיה פורצת דרך.
כמו כן, מטרתו ליצור הזדמנויות שיאפשרו לבנות חברות מצליחות אשר תתמקמנה בעיר, ותהוונה מנועי צמיחה לכלכלת העיר חיפה בכלל, ולהתפתחות תעשיית היזמות הטכנולוגית בפרט.

בדרך הארוכה להצלחתם של המיזמים השונים שותפים HIFUND, הזרוע המימונית של היי סנטר ו IN-VENTech שהושקה לפני כשנה, בתמיכה ומימון של עיריית חיפה והחברה הכלכלית לחיפה ופועלת לקידום חברות הזנק ברובע הנמל. עד היום גויסו מעל ל 70 מיליון ש"ח לחברות במסגרת תוכנית IN-VENTech.

השקת המרכז משתלבת במאמצי העירייה, ששמה לה למטרה לפתח את תחומי התעשיות עתירות הידע, כעוגן כלכלי חשוב וכמקור תעסוקה ופרנסה איכותיים לאלפי תושבי חיפה. במסגרת זו, עתיד המרכז החדש להוות מנוע להגדלה משמעותית של סטארט-אפים טכנולוגיים הפועלים בעיר, תוך חיבור עם עוגני העיר השונים, בהם: הטכניון, אוניברסיטת חיפה, בתי החולים בעיר, נמל חיפה ומרכזי המו"פ של חברות ההיי-טק הגדולות בעולם. שותפים אלה הופכים את העיר חיפה לקרקע פורייה מושלמת לפעילות חברות הזנק טכנולוגיות ומחזקים את מיצובה של חיפה כמרכז ליזמות טכנולוגית למטרופולין ולמחוז הצפון כולו.

ראש עיריית חיפה, עינת קליש רותם: "ההיי סנטר כבר מניבים פירות ראשונים של הצלחה, עם כניסת חברות סטארט אפ רבות לעיר התחתית וגיוסים של עשרות מיליונים. אני רוצה להודות לממלא מקומי, נחשון צוק, על החזון והדחיפה ולכל צוות ההיי סנטר ושלוחותיו על המימוש המקצועי של החזון.
אין לי ספק, כי מגמה זו, לה אנו עדים, תמשיך להעניק תנופה עצומה בהפיכתה של חיפה להיות אחת הערים המובילות בישראל בתחום ההיי טק, תוסיף אלפי מקומות עבודה נוספים לעיר ותחולל שינוי כלכלי רחב-היקף, שמפירותיו ייהנו לא רק תושבי חיפה, אלא גם תושבי מטרופולין הצפון כולו".

נחשון צוק, מ"מ ראש העיר: "אנחנו נמצאים בסיכומו של השלב השלישי במהפך שאנחנו עושים בשנתיים האחרונות בהיי סנטר. השלב הראשון היה העברת המתחם מרח' המגינים, ממקום קטן, ללב העיר התחתית, בהמשך לחזון של ראש העיר כי ההיי טק צריך להיות פה. השלב השני היה להקים את IN-VENTech, ותוך שנה גייסנו 200 איש לעבוד פה, והשלב השלישי גיוס ההמונים HIFUND.
השלב הבא זה להביא לפה מרכז לאומי לחדשנות ולכלכלה כחולה שאנחנו עובדים עליו כרגע מול המועצה הארצית לתכנון ובניה, והוא ייתן את הייחודיות של חיפה. העיר חיפה, על נכסיה, הוא המקום לפתח את הכלכלה הכחולה, ולהפוך אותה למרכז הארצי בתחום".

קרדיט: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.