גן נר: כלב חולה בכלבת הרג 2 כלבים ותקף כ-20 נוספים; המועצה יוצאת למבצע רחב היקף לאיתור וחיסון כל חיות הבית בגן-נר

האם חוזרת התפרצות מחלת הכלבת לאזור הגלבוע והעמקים? ימיים יגידו. בינתיים היו עדים תושבי גן-נר לאירוע קשה וחריג בחומרתו- ביום א', בסביבות השעה 12:00, התקבל דיווח על כלב תוקף בחצר בית ברח' רקפת. צוות של השירות הווטרינרי בגלבוע, נשלח מידית ובהגיעם למקום גילו גופת כלב ועוד כלב פצוע בסמוך. מאותו הרגע התחיל אירוע מורכב, שנמשך קרוב ל-4 שעות, בו הכלב התוקף, מסוג זאב מעורב, מבצע סדרת תקיפות קשות בכלבי הבית בגן-נר, וזאת כשהוא אחוז אמוק ועובר בסערה בכל רחבי היישוב.

את המרדף אחרי הכלב התוקף הוביל צוות בראשותו של ד"ר שי רודריג, הווטרינר הרשותי, ועמו הלוכד ישי מלכה, וכן נציגי הוועד המקומי, שהבינו את חומרת המצב. סופו של המרדף הצליח הצוות ללכוד את הכלב התוקף, ולהעבירו לכלבייה לבדיקה. אך הדבר לא מנע את התוצאות הטראגיות- ע"פ הידוע למועצה, הכלב התוקף, בא במגע עם כ-20 כלבים לפחות, 2 מהם מצאו את מותם, ועוד 6 נפצעו באופן בינוני כתוצאה מהתקיפה. תוצאות הבדיקה, יום לאחר מכן, אוששו את החששות, והכלב נמצא חולה בכלבת, דבר המסביר את התוקפנות החריגה.

עובד נור, ראש המועצה: "מחלת הכלבת היא מחלה מסכנת חיים! לא חדש לנו עצם סכנת ההידבקות במחלה, ומנגד היכולות להתחסן ולהימנע מהפצה. אני גאה בתושבי גן-נר, נציגי הוועד המקומי והמליאה אשר לקחו חלק פעיל בלכידה, ומגלים כעת מעורבות, ואכפתיות חברתית וערכית, בבואנו לבצע בישוב מבצע רחב היקף לצורך איתור וחיסון חיות הבית. נחזור ונדגיש כי כל תושב המחזיק בע"ח לא מחוסן חייב להבין כי הוא מסכן את עצמו, את משפחתו ואת כל הישוב בו הוא מתגורר. לא פחות חשוב- אנחנו מבקשים בעת הזו, להתייחס בחשדנות יתרה ובזהירות רבה עם חתולי הרחוב".

בהמשך לדברי ראש המועצה, ולישיבת היערכות שנערכה אמש (ב'), יוצאת המועצה לפעילות ממוקדת בגן-נר, למילוי פקודת הכלבת. ממוא"ז הגלבוע נמסר כי ״מדובר בהיערכות שאנו מורגלים לה, והיא תכלול מתן חיסוני דחף לכל חיות הבית בגן-נר, ואיתור בע"ח לא מחוסנים. אם זאת, אזור האירוע הוגדר על פני כל הישוב, וזאת בשל פריסת אירועי התקיפה, ולכן מדובר במבצע רחב היקף. הובטח לנו תגבור ממשרד החקלאות ורט"ג, כולל וטרינרים אשר יצוותו בצוותי פעולה, וכן מתנדבים רבים מתוך הישוב. המבצע כולו ייקח עד שבוע ימיים".

במוא"ז הגלבוע חזרו והדגישו את עיקרי הפעולות שיש על התושבים לנקוט כעת, ובראשם הצורך, על כל מי שבא במגע עם הכלב התוקף לפנות בדחיפות למשרד הבריאות בעפולה (טלפון: 04-6099000), או לחדר מיון בבית חולים. כלבים שבאו במגע עם הכלב יש להביא לווטרינר המטפל לצורך טיפול רפואי.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.