בניו של ראש הממשלה נוסעים בכלי רכב ממוגנים ומשוריינים, מי משלם?

יו״ר אומץ, פליצ׳ה פלד . צילום באדיבות אומץ

תנועת אומ״ץ למבקר המדינה: ״בדוק את חוקיות הזמנת כלי הרכב המשוריינים לבניו של ראש הממשלה על חשבון משלם המיסים״

תנועת אומ״ץ פנתה בשבוע שעבר, יום ה׳, למבקר המדינה, בבקשה לבדוק את הליך ההזמנה של כלי רכב משוריינים ומשודרגים על חשבון כספי משלם המיסים ואשר מיועדים לבניו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו.

היועץ המשפטי של תנועת אומ״ץ ,עו״ד עמית עוז ויו״ר התנועה, פליצ׳ה פלד פירטו בפנייה: ״ההזמנה המיוחדת בוצעה ישירות בידי קצין הביטחון של משרד ראש הממשלה שלא כדין.

היועץ המשפטי של תנועת אומ״ץ ,עו״ד עמית עוז .צילום באדיבות אומץ

לטענת דוברי המשרד, רכישה זו נועדה על מנת להגן על בניו של רה"מ מפני המפגינים בבלפור. לקביעה זאת לא ניתן גיבוי ותמיכה כלשהם מהשב"כ, המחליט הבלעדי האמון על נושא אבטחת משפחת רה"מ. לכאורה, אין טענה זו מבוססת על הערכת סיכון ביטחוני ריאלי שיכול להוות הצדקה לרכישה מסוג זה. מינהל הרכב הממשלתי״.

בתנועת אומ״ץ מדגישים כי האחראי לאספקת מכוניות לאישים בשירות הציבורי, התנגד לאספקת כלי הרכב הממוגנים שכן זהו דבר העומד בניגוד לפרוטוקולים המחייבים אספקת אבטחה לאנשים הפועלים בשרות הציבורי.

עוד מבקשים ראשי התנועה להזכיר למבקר המדינה את מכונית השרד המשוריינת אותה קיבלה אשת ראש הממשלה, הגב׳ שרה נתניהו, שוב על חשבון משלם המיסים. זהו הליך שנעשה בפעם הראשונה מאז קום המדינה.

להבנתה של תנועת אומ״ץ גם במקרה זה, מוטל ספק בהערכות הסיכונים הביטחוניים על אשת רה"מ וראשי התנועה מבקשים הבהרה האם השב״כ ביצע הערכה ביטחונית מבוססת על תרחישים ואיומים פוטנציאלים מבוססי ידע מהימן ותרחישים קודמים והאם נתנה המלצה מראש בנושא.

ראשי תנועת אומ״ץ טוענים בפנייה למבקר המדינה כי משרד ראש הממשלה מחויב להראות לציבור את תקינות האישורים והליכי קבלת ההחלטות במקרים אלו ודומים להם וזאת כדי למנוע מצבים בהם כספי ציבור הופכים לכלי שרת למילוי גחמותיו האישיות של נבחר ציבור ומשפחתו על חשבון הקופה הציבורית.

העתקים נשלחו לנציב שירות המדינה מר דניאל הרשקוביץ, ראש השב״כ נדב ארגמן, וראש מינהל הרכב הממשלתי.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.