בנוף העצים האנושיים

נטיעות בנוף הגליל

נוף הגליל היא העיר היחידה בארץ

( וכנראה גם בעולם) שנטועים בה  800 עצים הנושאים שמות של אנשים

 חורשת העצים האנושיים של נוף הגליל נטעה בחודשיים האחרונים, במסגרת מיזם מיוחד של העירייה לשיקום נזקי השריפה הגדולה שפרצה בשטח העיר בחודש אוקטובר2020. אזרחים מכל רחבי הארץ נרתמו למיזם שהציע נטיעה של עץ בוגר הנושא את שלט עליו מתנוסס שמו  של התורם  180 ₪ .

בעקבות הביקוש הרב הורחב המיזם לשלטי ברכה עבור בני משפחה ומכרים של תורמים והוכשרה חורשה מיוחדת עבור שילוט הנצחה. "על  כל גזע עץ  שנתרם במיזם הוצב שלט הנושא את שם פרטי ושם משפחה כפי שנמסר על ידי התורם אם זה לברכה או להנצחה. בכניסה לחורשה הוצב שלט עם הסבר מפורט על נסיבות נטיעת העצים האנושיים בשיקום נזקי השריפה." מסר גזבר העירייה עדי מלכה שניהל את הפרויקט.  רפי ברוורמן בן 93 מתל אביב הוא אחד מ 800 התורמים. ברוורמן תרם 15 עצים  הנושאים את שמות ילדיו ונכדיו, חלקם מתגוררים בחו"ל :" עץ זה נכס עם שורשים ולכן בחרתי לקחת חלק במיזם ואפילו המלצתי לחבריי בארץ ובחו"ל". הסביר. 

תורם בולט במיוחד הוא נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין שהתקשר לתרום עץ לזכרה של אשתו נחמה ז"ל. גם שר החינוך יואב גלנט תרם שני עצים לו ולאשתו. "תורמת אנונימית ביקשה לתרום שני עצים לבני הזוג פולארד ויש גם עץ שנטע לזכרו של סא"ל מ' שנפל במבצע סודי בחאן יונס בשנת 2018 , את העץ תרם מנהל הביטוח הלאומי בנוף הגליל, מונעם זידאן תושב בין ג'אן. נטיעת העצים בחורשות שנכחדו בשריפה הושלמה לפני שבועות אחדים על ידי העירייה.

על מנת להפגיש את העצים עם בעליהם למרות הסגר ומגבלות הקורונה, העירייה צילמה את כל העצים והכניסה את התמונות לאפליקציה מיוחדת בה ניתן לראות את העץ באמצעות הקלדת השם או מספר העץ. "העלינו את האפליקציה לאתר העירייה כך שכל אחד יכול להיכנס ולראות העצים שנטעו למען השם, גם בלי לצאת מהבית" הסביר ראש העיר רונן פלוט והוסיף כי אחרי הקורונה נוף הגליל מצפה לארח את תורמי העצים מכל רחבי הארץ ולהראות להם את  החורשה היפה צומחת וירוקה "כל האנשים שלקחו חלק בשיקום נזקי השריפה הם עכשיו חלק מנוף הגליל . יש להם עץ הנושא א שמם והם מוזמנים לבוא ולבקר אותו בכל עת" אמר ראש העיר רונן פלוט והוסיף בחיוך "אני משוכנע כי אחרי שיראו את כל  הדברים הטובים שקורים בעיר, הם יתאהבו בה וירצו לעבור ולהתגורר בה לצד העץ הקרוי על שמם".

צילום ישראל פרץ

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.