ביקוש שיא לבתים בנוף הגליל

בעירייה ובמשרד השיכון מסבירים את הביקוש הגבוה במהפכת ההתחדשות ובשינוי האדיר שמתחולל בעיר

נוף הגליל, על פי נתוני משרד השיכון, נמצאת ברשימת הערים המובילות בארץ בביקוש לבתים ביחס לגודלן. על כל בית ששווק בשנה האחרונה במסלול "מחיר למשתכן", נרשמו  לא פחות משבעה מתמודדים ובמהלך הזמן הביקוש רק הולך וגובר. ראש העיר, רונן פלוט, מסביר את הביקוש הגבוה בשינוי האדיר שמתחולל בעיר והפיכתה לאטרקטיבית במיוחד. "נוף הגליל נמצאת היום בפאזה אחרת של צמיחה ואיכות חיים ברמה גבוהה מאוד", אמר פלוט וציין כי אחד הממדים הראשונים שנבדקים על ידי רוכשי הדירות מתייחס לרמת החינוך הגבוה בעיר, היצע התעסוקה האיכותית והמתקנים העירוניים העומדים לרשות התושבים. "27 מפעלי הייטק וחברות עתירי ידע נקלטו או נמצאים בתהליך קליטתם בנוף הגליל, זהו הישג חסר תקדים בקנה מידה ארצי שמחולל שינוי  מקצה לקצה ביכולת של העיר לספק מקומות תעסוקה איכותיים לתושביה".

פלוט הסביר כי לצד הפרויקטים הרבים המתבצעים בעיר במסגרת תוכנית ההתחדשות הכוללת, העירייה פועלת בכל הכוח לקידום תהליכי התכנון ואישורי תוכניות הבנייה. "במשך עשרות שנים העיר סבלה מקיפאון מוחלט בבנייה למגורים, לא רק שלא הייתה בנייה אלא גם תכניות כמעט ולא היו כך שצריך היה להתחיל את כל התהליך מההתחלה וזה לקח זמן, אבל המאמץ נשא פרי ויש התקדמות עצומה בחלק מן הפרויקטים".

מהנדסת העיר, סבטלנה גרמן, ציינה כי  הפרויקט הראשון שיצא לדרך ברחוב רימון כולל 100 יח"ד וכבר נמצא בשלב ביצוע מתקדם וניתן לראות את הקומות הראשונות הנבנות בו. לדבריה, פרויקט נוסף הכולל 212 יח"ד ברחוב יזרעאל (מצפור ברק), אושר סופית על ידי הוועדה והתחלת הבנייה צפויה בפברואר 2021. 295 יח"ד נוספות בבנייה מדורגת בשכונת גולדה מאיר  (לשעבר הר יונה ד') ו-55 קוטג'ים נמצאים לקראת אישור סופי והתחלת הבנייה צפויה  במרץ 2021, וזאת בנוסף ל-180 יח"ד בפרויקט "דירה להשכיר" ו-50 יח"ד במכירה חופשית שנמצאות לקראת אישור סופי והתחלת בנייה ברבעון הראשון של השנה הקרובה.

מהנדסת העיר גרמן ציינה פרויקט נוסף הכולל 140 יח"ד במורדות מזרחיים של שכונת מליבו שמתוכנן לצאת לשיווק ליזמים עוד בשנה זו 2020, וכן  1300 יח"ד בשכונה החדשה "מול תבור" בכניסה ליער צ'רצ'יל. "פרויקטים נוספים במסגרת 'בינוי פינוי' מקודמים בכל הכוח כך שבעוד זמן קצר נוף הגליל תוכל להציג מאות יחידות דיור אטרקטיביות לתושביה", אמרה גרמן.

ראש העיר, רונן פלוט, מבקש מהתושבים הממתינים להתאזר בסבלנות: "נוף הגליל הופכת להיות הבונבוניירה של הצפון, כל שקל שיושקע בה יכפיל וישלש את עצמו".

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.