בחודש הראשון להפעלת השירות הרציף בין ירושלים לתל אביב נסעו בקו המהיר קרוב ל-400 אלף נוסעים

רכבת בדרכה לירושלים. צילום קרדיט

בחודש הראשון להפעלת השירות הרציף בין ירושלים לתל אביב נסעו בקו המהיר קרוב ל-400 אלף נוסעים (395 אלף), גידול של 76 אחוזים ביחס לחודש שלפניו, בו נדרשה החלפת רכבות בנתב"ג

בחודש הראשון (21.12.19-20.1.20) להפעלת הרכבת המהירה בין תחנות ירושלים יצחק נבון לתל אביב ההגנה, ללא ההחלפה בנתב"ג, זינק מספר הנוסעים בקו המהיר ב- 76 אחוזים, ועמד על קרוב ל-400 אלף (395 אלף). זאת לעומת 224 אלף נוסעים בחודש שקדם לחניכת השירות הרציף (21.11.19-20.12.19), בו נדרשה החלפת רכבות בנתב"ג.

מידי יום מופעלות בקו 60 רכבות בשני הכיוונים, היוצאות בתדירות של חצי שעה כל אחת, לכל כיוון, עם עצירה בנתב"ג. זמן הנסיעה מירושלים עומד על 32 דקות, ומתל אביב 34 דקות.

ברכבת ישראל נמצאים בימים אלה בעיצומן של עבודות האצת פרויקט החישמול באיילון, אשר יאפשר הרחבת השירות מירושלים אל תחנות ת"א סבידור מרכז ות"א השלום. מנכ"ל רכבת ישראל, מיכאל (מיכה) מייקסנר ציין: "לצד ההישג החשוב של הפעלת שירות רציף בין ירושלים לתל אביב, אנו ממשיכים כל העת לקדם ולהאיץ את פרויקט חישמול המסילות, אשר יביא לשיפור וייעול השירות הרכבתי בכל הארץ.

אני מודה לנוסעי הקו המהיר על הבעת האמון, ולכלל נוסעי הרכבת על הסבלנות ושיתוף הפעולה בתקופה מאתגרת של פיתוח התשתית הרכבתית לעשורים הקרובים." קו הרכבת המהיר לירושלים הוא אחד הפרויקטים ההנדסיים והטכנולוגיים המורכבים ביותר שבוצעו בישראל. הפרויקט כולל מסילה כפולה באורך של 56 קילומטרים. העבודות על הרכבת כללו כרייה של 5 מנהרות, באורך של 38 קילומטרים ו-8 גשרים, באורך של 7.5 קילומטרים. הקו עובר דרך מנהרה באורך של 11.5 קילומטרים, הנחשבת לארוכה ביותר בארץ, וכן מעל גשר שגובהו כ- 100 מטרים, ונחשב לגשר הגבוה בישראל.

תחנת ירושלים נבון (ע"ש הנשיא לשעבר יצחק נבון) , ממוקמת כ-80 מטרים מתחת לפני הקרקע. הנוסעים עולים למפלס העליון של התחנה, באמצעות מערכת דרגנועים ושלוש מעליות מהירות.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.