אין זה ראוי שהמדינה, תמנה מטעמה את הפרופ' היס, שהיה אחראי לכשלים חמורים, לעד מומחה

יו"ר תנועת אומ״ץ פליצ׳ה פלד וד״ר שמעון זילברשלג לנגיד בנק ישראל: ״מלא את תפקידך בשמירה על היציבות הכלכלית של המשק ונקוט בצעדים כדי למנוע את המשך ההתדרדרות הכלכלית״

<<…>> תנועת אומ״ץ לשופט בדימוס דוד רוזן: ״אין זה ראוי שהמדינה, ובמיוחד הפרקליטות תמנה מטעמה את הפרופ' היס, שהיה אחראי לכשלים חמורים, לעד מומחה  מטעם המדינה״.


תנועת אומ״ץ למנהל תקין פנתה במכתב לנציב הביקורת על מערך התביעה ומייצגי המדינה בערכאות, כב׳ השופט (בדימוס) דוד רוזן, בעניין בקשתה של הפרקליטות להזמין חוות דעת בתחום הרפואה המשפטית מהפרופ׳ יהודה היס, לשעבר ראש המכון לרפואה משפטית, תוך הקצאה של עד 50.000 ש״ח שכר עבור חוות דעתו.

יו״ר אומ״ץ פליצ׳ה פלד ועו״ד ירון דגן טוענים כי משנת 2004 הודח היס מתפקידו ע״י שר הבריאות דאז דני נווה, בשל אחריותו האישית לכשלים חמורים במכון לרפואה משפטית אותו ניהל וזאת עם מסקנות אישיות קשות על התנהלותו.

עוד הם מוסיפים אנשי אומ״ץ כי דו״ח סגלסון קבע כי עדותו של היס לא תאמה את הממצאים שהונחו לפני הוועדה וכי הנהלת המכון בראשותו של פרופ' היס הייתה מודעת לפעילות קצירת האיברים ללא הסכמה ואף עודדה פעילות זו למטרות מחקר והוראה. הדו״ח אף קבע כי פרופ' היס חתם על דו"חות נתיחה לאחר המוות מבלי שהיה נוכח בשום שלב של הנתיחה, באופן שיש בו כדי להטעות את בתי המשפט ומבלי שהדבר יבוא לידי ביטוי בדו"ח הנתיחה עצמו, תו"כ הודעה לבעלי הדין על ביצוע פרוצדורה זו.

לטענת אומ״ץ חומרת העניין נעוצה בכך שנוצרת מראית עין לבית המשפט כאילו החתום על ממצאי הדו"ח אכן היה נוכח בקביעתם ולא רק נתן חתימתו. האמון שרוחש בית המשפט למי שבשמו מוגשת חוות דעת המומחה מהווה את הרכיב המרכזי בשיקול הדעת האם לקבל את עמדתו או לא.

בתנועת אומ״ץ מבהירים כי למרות דו״ח סגלסון החמור ממשיך פרופ׳ היס לאחר סיום תפקידו לחתום על חוות דעת כ ״עט להשכרה״ ובמקרים רבים בית המשפט לא קיבל את חוות דעתו.

לדעת אנשי אומ״ץ, רב הנסתר על הגלוי בכל הקשור להתנהלותו כראש המכון לרפואה משפטית וכי אין זה ראוי שהמדינה, ובייחוד – פרקליטות המדינה האמונה על אכיפת החוק, תמנה כמומחה מטעמה את הפרופ' היס, אדם שהיה אחראי לכשלים כה חמורים במסגרת משרתו הציבורית ואשר התנהלותו ראויה לכל גינוי ובוודאי שאינו ראוי לסכום כה גבוה מה עוד שהיה בזמנו משיאני השכר במגזר הציבורי דבר המוסיף לפגיעה קשה באמון הציבור.

Virus-free. www.avg.com

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.