אומ״ץ ליועץ המשפטי: ״פתח בחקירה פלילית נגד אלשיך״

אומ״ץ ליועץ המשפטי לממשלה: ״פתח בחקירה פלילית נגד אלשיך והמעורבים בפרשת השחיתות לכאורה במחלקת הרכש במשטרה


תנועת אומ"ץ פנתה ליועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט ולראש מח"ש עו"ד, קרן בר מנחם, בדרישה שתיפתח חקירה פלילית נגד מפכ"ל המשטרה בדימוס, רב ניצב רוני אלשיך והמעורבים בפרשת השחיתות לכאורה במחלקת הרכש במשטרה כפי שהעלה אתמול מבקר המדינה בדו"ח שפורסם אתמול.


יו"ר אומ"ץ, פליצ'ה פנחס פלד, כתב ליועץ המשפטי עם העתק לראש מח"ש שיש לברך את מוסד מבקר המדינה בראשותו של כבוד השופט בדימוס, יוסף שפירא, אשר כתב דו"ח מהחמורים ביותר אודות משטרת ישראל. לדבריו דו"ח זה מצביע על שחיתות, לכאורה, במחלקת הרכש של המשטרה. "הדו"ח נתן הצצה כיצד גורמי המשטרה והביטחון בישראל מתקשרים עם גופים חיצוניים תוך זלזול בכללי המנהל התקין ובכספי הציבור".

כאמור, מדו"ח מבקר המדינה עולים שורה של ממצאים חמורים שחלקם מצריכים בדיקה במישור הפלילי.



בין שורת הנושאים עולה מהדו"ח שחברת "המימד החמישי בע"מ" שבינתיים כבר אינה פעילה, ואשר הייתה בניהולם של הרמטכ"ל לשעבר, רב אלוף (מיל) בני גנץ, רם בן ברק לשעבר המשנה לראש המוסד, והמנכ״ל דורון כהן אליה היו קשורים מפכ"ל המשטרה, רב ניצב בדימוס, דודי כהן, וניצב בנצי סאו מ"מ מפכ"ל המשטרה בדימוס. ״המימד החמישי״ הייתה אמורה לספק למשטרה שירותים בתחום הבינה המלאכותית בסכום בלתי נתפס של 50 מיליון ₪.


עוד מוסיף יו״ר אומ״ץ: "קדמה להחלטה להתקשר עם החברה הנ"ל פגישה שהתקיימה בחודש אוגוסט 2016 בהשתתפות המפכ"ל לשעבר, רב ניצב רוני אלשייך, בני גנץ ואנשים נוספים שנועדה למצוא את הדרך לעקוף את הליכי המכרז הנדרשים על מנת לבצע התקשרות בדרך שנראית עתה כפסולה בעליל".

 


מהדו"ח עולה, לכאורה כותב יו״ר אומ״ץ ליועמ״ש, כי לחברה הנ"ל לא היה באותה עת מוצר עובד בתחום הבינה המלאכותית וכן לא היה לה שנות ניסיון מספקות דיים בתחום ולא נרשם אצלה ולו לקוח אחד משמעותי. מיותר לציין כי לא יצאה פנייה מהמשטרה לחברות דומות שפועלות בארץ ובעולם.


מבקר המדינה חושף כי במהלך ההתקשרות הוצגו, לכאורה ע״י אנשי ״המימד החמישי״, נתונים שקריים, על מנת להכשיר את ההתקשרות בין ״המימד החמישי״ למשטרת ישראל.


כתוצאה מההתקשרות הפסולה נערך פיילוט ובמסגרתו הוצאו מיליוני שקלים מקופת המדינה. החברה נסגרה, הפיילוט הופסק וכספי ציבור ירדו לטמיון.

 

״חקירה זו ומיצוי הדין עם כל המעורבים לא רק מתבקשת״, כותב פלד, ״היא גם תישלח מסר כי כללי המנהל התקין חייבים להתבצע בנושאי ביטחון כמו בכל נושא ציבורי אחר בכל הקשור בחובת מכרזים על פי הדין והזדמנות שווה לספקים״.  עוד מוסיף פלד :״ במסגרת החקירה שוודאי תסתעף לגבי זהות אנשים נוספים שמעורבים בפרשה, יש לבדוק האם נושאים הקשורים בביטחון המידע אודות אזרחי המדינה נפגעו. האם כתוצאה מהניסוי אנשים שאינם אנשי מערכת הביטחון נחשפו למידע משטרתי ובטחוני חסוי״?



״הוצאת כספי מדינה, ממשלם המסים, ללא פרסום מכרז ובניגוד לדין היא מהחמורות שאנו מכירים״, קובעת אומ״ץ, כ״ספי מדינה אינם הפקר ומעידות על כך שורה של פסיקות פליליות בנושאי שחיתות במגזר הציבורי״.

 

להשקפת אומ״ץ, פתיחת חקירה חשובה כדי למצות את הדין עם כל מי שביצע עבירה פלילית ושמדינת ישראל הינה מדינת חוק. אבל לא רק לכך. בעת הזו, יהיה בכך מסר כי גם בכירים בשירות הציבורי בעבר ובהווה – יהיה מעמדם במשטרה, בצבא, או במוסד אשר יהיה הינם שווים בפני שלטון החוק.



חקירה יסודית עשויה להביא לחשיפת ההיבטים הפליליים בוועדת המכרזים, וועדת הפטור ממכרז במשטרת ישראל ולקשרים פסולים לכאורה עם הגורמים המעורבים בפרשה מפותלת זו. יצוין כי עולה עוד שמשטרת ישראל לא שיתפה את המשרד לביטחון הפנים בחלק ממהלך ההתקשרות.

 


עוד קובע יו״ר אומ״ץ כי משטרה שמעצם יעודה נועדה להילחם בפשע ובשחיתות לא יכולה להתנהל בנורמות פסולות. כל הפרשה הזו חייבת להיבדק ולהיחקר עד תום כולל השאלות הבאות:

 

·       מדוע לא נערך בפועל מכרז לבחירת החברה שנבחרה ע״י המשטרה כדין

·       מדוע לא בקשה המשטרה הצעות למוצר הנדרש לה מחברות מתחרות

·       האם וועדת הפטורים של המשטרה פעלה כדין כשפטרה את העסקה עם ״המימד החמישי״ מהמכרז

·       האם אכן הוצגו לוועדת פטורים ממכרזים של המשטרה עובדות ״שגויות״ אודות העסקה כפי שפורסם ואם אכן ע״י מי?

·       כיצד הרשתה לכאורה המשטרה, כגוף סטטוטורי האמון על שמירת החוק, לבכירי ״המימד החמישי״ להשתתף בישיבות עם המשטרה באופן לא תקין.

·       האם קיים חשד לכאורה לעבירות פליליות מצד בכירים במשטרה ו/או מצד ראשי ה״מימד החמישי״

בעסקה זו

לסיום כותב יו״ר התנועה : ״אנו בתנועת אומ״ץ סבורים כי האינטרס הציבורי לשמירת מנהל תקין מחייב תשובות לשאלות אלה גם ובעיקר בעת תקופה רגישה זאת, בה יקבע במידה רבה עתיד המדינה והחברה. אנו סומכים ידינו על היועץ המשפטי לממשלה שיטפל בעניין זה בזהירות הראויה והמתחייבת מהנסיבות.

הוראה על זימון כל המעורבים לחקירה ועדות בפרשה זו חייבת להינתן״.

 

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.