]ראשי]ניצולי השואה של עמותת "יד עזר לחבר" התארחו ברוב פאר והדר כ"אושפיזין" בסוכתה של אשת העסקים המצליחה הגב' ירדנה עובדיה

ביום הראשון של חול המועד סוכות (שלישי, 15.10) הגיעו למעלה מ-100 ניצולי שואה דיירי ה"בית החם של ניצולי השואה" של עמותת "יד עזר לחבר" שבחיפה לביקור מרגש ואירוח חם ולבבי בסוכתה של אשת העסקים המצליחה  ירדנה עובדיה בביתה בסביון.


המפגש  היה חלק מקשר ארוך ומיוחד שנרקם בשנים האחרונות בין אשת העסקים לניצולי השואה שאותם היא מבקרת כבר מספר רב של פעמים במהלך השנה ככל שהזמן מאפשר לה כשהיא בחופשתה בארץ. רק לפני כחודש ימים הוענק לירדנה עובדיה "מגן הצדק החברתי" בקריית החסד של העמותה בחיפה על תרומתה ופעילותה לטובתם של ניצולי השואה.


את האירוע בסוכה כיבדו בנוכחותם בני משפחתה בהם יוסי בעלה וחמשת ילדיה אירית, ורד, סימה, אורטל וקובי, רב חב"ד סביון הרב שמואל ביסטריצקי שסיפר לניצולי השואה אודות סימניו של חג הסוכות ועל ארבעת המינים, ביתה הבכורה של הרב עובדיה יוסף זצ"ל הרבנית עדינה בר שלום, ועוד.


במהלך האירוח בסוכה העניק שמעון סבג לירדנה עובדיה מגן הוקרה בשם ניצולי השואה של העמותה, העלה על נס את נדיבות ליבה של ירדנה העושה לילות כימים כבר מספר שנים לטובת רווחתם של ניצולי השואה של העמותה.


סבג: "אני וכל ניצולי השואה התרגשנו בכלל מעצם ההזמנה. למען האמת, לא הופתעתי כלל מהזמנתה, מבחינתי זה רק מחזק את מה שכולם יודעים על האישה הזו, שהיא בעלת לב רחב ונדבנית גדולה, למרות הגעתה של ירדנה לגדולות לא גבה ליבה ולא רמו עיניה. המפגש המרגש עשה רק טוב לניצולי השואה הרואים בך ירדנה מודל לאישה חזקה מצליחה ובעלת השפעה. יישר כוח וכל הכבוד לך ירדנה על נדיבות ליבך כשאת עושה את הכל בצנעה. פרס ישראל צריך להיות מוענק לך ויפה שעה אחת קודם !".


עוד הוסיף שמעון סבג "רבים אינם יודעים כיום שירדנה עובדיה היא אחת שהנדבנות והחמלה תמיד היו הם נר לרגליה. ידידת העמותה הוותיקה שנולדה למשפחה קשת יום בדימונה אבל הילדה שעבדה כקופאית בשק"ם חלמה להצליח בגדול. כיום, ירדנה  בונה בתי חולים בגינאה ובמדינות נוספות באפריקה ונחשבת לאשת עסקים מצליחה ביותרעומדת בראש אימפריה כלכלית מרשימה ולה קשרים בין-לאומיים מרשימים".


"אין לי מילים להודות לה. לא נותר לי אלא מלהגיד כי שנים רבות מקויים בה הפסוק: "וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ, אין ספק כי ירדנה היא אשת חייל ודמות למופת "רַבּוֹת בָּנוֹת עָשׂוּ חָיִל, וְאַתְּ ירדנה עָלִית עַל כֻּלָּנָה", אשרינו אנו שזכינו כולנו להכיר אישה נפלאה ונדירה כמוך, בשמי ובשם ניצולי השואה אנחנו אוהבים אותך ירדנה ומחבקים אותך חזק אל ליבנו. אם באמת נעצור ונתבונן כולנו, נראה כי יש מלאכים שמתהלכים בקרבנו והגב' ירדנה עובדיה היא ללא כל ספק מלאך כזה – ירדנה אנחנו מצדיעים לך !" 

 

במהלך הערב, הופיעו הזמרים ישי לפידות ולהקתו והבדרן ננסי ברנדייס, האורחים ניצולי השואה הוזמנו לארוחת ערב מפוארת, עם שפע של מטעמים ושתייה כיד המלך.


בקרוב יבנה ב"מוזיאון השואה והתקומה" הנמצא בקריית החסד של עמותת "יד עזר לחבר" בחיפה אולם אודיטוריום חדשני ומפואר בתרומתה וסיועה של ירדנה עובדיה. בביקורה האחרון היא כתבה הקדשה בספר האורחים של המוזיאון: "תודה לך על הכל שמעון היקר, המשך בפעילותך ובעשייתך מבורכת זאת למענם של ניצולי השואה, אשאר עד יומי האחרון לצידכם !".  

 

צילומים: ג'ו לוציאנו.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.