תזונה נכונה בכרמל

צוות מנהלות הדיאטה , מרצים בכנס בסרקופניה בכרמל קרדיט – צילום אלי דדון

בבית החולים כרמל נערך יום עדכון ידע מיוחד בנושא הסרקופניה. יום העיון אותו הפיקו יחידת התזונה והדיאטה נערך בשיתוף מחוז חיפה וג"מ של הכללית ולראשונה גם בשיתוף בית החולים העמק והוא משך אליו עשרות רבות של דיאטנים ודיאטניות מכל רחבי הכללית.

הסרקופניה היא תופעת איבוד מסת שריר הגורמת לירידה בתפקוד קשיים בהליכה, עלייה במספר הנפילות, שברים בעצם הירך ונכות. שיעור הסרקופניה גבוה במיוחד באוכלוסיית המבוגרים והקשישים ועם העליה בתוחלת החיים שכיחות התופעה רק עולה וגודלת.

סיגל זומר המנהלת האדמיניסטרטיבית של כרמל פתחה את יום  העיון ברכה את כל המשתתפים ואיחלה להם הצלחה ביום החשוב. גב' זומר עדכנה את הדיאטניות הרבות שהגיעו על השילוב המוצלח והפורה של צוות הדיאטה של כרמל בתוך מטבח בית החולים החדש. צוות הדיאטה הינו חלק בלתי נפרד מצוות המטבח ויחד עם שף בית החולים ומנהל המטבח הם בונים את תפריטי האוכל עבור כלל המטופלים המאושפזים וגם עבור העובדים ומגישים לכולם מזון בריא ואיכותי יותר המותאם ומעודכן  יותר למצבם הבריאותי.

צוות מנהלות הדיאטה , מרצים בכנס בסרקופניה בכרמל
              צילום אלי דדון

ד"ר לילך דולב סגנית המנהל הרפואי במחוז חיפה של הכללית ברכה גם היא את המשתתפים והדגישה את הרצף הטיפולי הייחודי בין בית החולים כרמל לקהילה," גם בתחום הדיאטה והתזונה רצף הטיפול בית חולים כרמל קהילה הניתן למטופלים הינו מוצלח ויעיל במיוחד. צוות הדיאטה של בית החולים מזהה ומאפיין את בעיות החולה המאושפז ומעדכן את הצוותים בקהילה. כבר בזמן האשפוז נקבע לחולה ביקור ומעקב אצל הדיאטנית במרפאת הקהילה והמטופלים זוכים לשירות וטיפול מהירים ומקצועיים, אמרה ד"ר דולב.

במסגרת יום העיון הייחודי שמעו המשתתפים הרצאות העשרת ידע מעמיקות ומגוונות. חלק מרכזי בטיפול בסרקופניה הינו בהעלאת רמת החלבון ותזונה מאוזנת ובריאה למטופלים. כשהמטרה היא עליה בצפיפות המינרלים בעצם עליה בחוזק השרירים מה שמביא לשיפור בביצועים הפיזיים שיפור במהירות ההליכה ובשיווי המשקל . על "הסרקופניה עם או ללא השמנה – אפידמיולוגיה והפתולוגיה", הרחיב אסף בוך דיאטן וחוקר בבית החולים איכילוב במכון האנדוקריני. על "סרקופניה בהיבט התזונתי"- הרחיבה אירית פורז הדיאטנית הראשית של כללית ומנהלת היחידה לתזונה ודיאטה בביה"ח שניידר. בנושא "אתגרים תזונתיים של סרקופניה לצד תחלואה אונקולוגית" הסבירה ורד לוין -דיאטנית, סגנית מנהלת היחידה לתזונה מחוז חיפה וג"מ. על “הלכה למעשה –סרקופניה באשפוז" הרצתה יוליאנה אילין דיאטנית רכזת החטיבה הפנימית בית חולים כרמל. ואת נושא  "רעב- מזון למחשבה" הציגה לימור בן חיים דיאטנית מרכז רפואי תל אביב ועמותת עתיד. את יום העיון המוצלח הפיקו עליזה שרייר מנהלת היחידה לתזונה ודיאטה בית חולים כרמל

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.