מעבדות כרמל – סיפור הצלחה

צוות מעבדות כרמל בעבודה , קרדיט – צילומים אלי דדון

" 70% מההחלטות הרפואיות הנוגעות לנבדק כמו טיפול, קבלה לאשפוז, או שחרור  מבוססות על מידע המופק במעבדות בית החולים", כך אמרה ד"ר דינה פרין שכטר מנהלת מעבדות בית החולים כרמל במסגרת שבוע המודעות למעבדות הרפואיות החל בכל הארץ. " המעבדות כיום הינם חוליה מאוד משמעותית באבחון ובטיפול רפואי הן בבית החולים והן בקהילה".

מעבדות בית החולים כרמל מקבוצת הכללית הינם מרכז עוצמה וכוח המעניקות שירות מקצועי ורחב לכל מחלקות בית החולים ובנוסף גם שירותי מעבדה ואבחון במגוון תחומים לטובת הקהילה והמחוז.
במעבדות כרמל מבוצעות מעל 3.5 מיליון בדיקות מעבדה שונות מתקבלות מעל 600,000 דגימות מידי שנה. במהלך שבוע המודעות יצאו מנהלי וצוותי מערך המעבדות של ביה"ח לשטח פרסו דוכני מידע צבעוניים באתרים מרכזיים והציגו את המגוון העשיר של העשייה והמחקר המבוצעים במעבדות בכרמל. במערך המעבדות של כרמל עובדים כ  110 עובדי מעבדה מקצועיים ואיכותיים כשלכולם תארים אקדמיים, 50% מהעובדים בעלי תואר ראשון Bsc , 40% בעלי תואר שני Msc,  8% בעלי תואר דוקטור PhD.

במעבדות בית החולים מבוצעות בדיקות הנמצאות בחזית המדע והטכנולוגיה, כדוגמת פיענוח גנטי של אלפי גנים בזמן קצר מסבירה ד"ר פרין שכטר במעבדה לגנטיקה לדוגמא ניתן לזהות 2000 מוטציות  ל- 100 מחלות שונות. במעבדת ה IVF בכרמל מגדלים מידי שנה כ 2400 ביציות באינקובטור חכם (אמבריוסקופ) ומתבצעים מעל 450 מחזורי טיפול הפריה חוץ גופית.


צוות מעבדות כרמל בעבודה  , קרדיט – צילומים אלי דדון

בבנק הדם השייך למערך המעבדות של כרמל מנפקים כ 13,000 מוצרי דם בשנה מתוכם 7,000 מנות דם. במעבדה לבקטריולוגיה מבוצעות מידי חודש 6,000 בדיקות סקר עמידות לחיידקים.

והמעבדה לכימיה היא מרכז ארצי לביצוע בדיקות ויטמינים וקלוזאפין. מעבדות כרמל משתתפות במעל 120 תכניות בקרת איכות בינלאומיות מידי שנה. והן נבדקות במעל 100 מבדקי איכות ומבדקים מקצועיים. כל המעבדות  בכרמל מוסמכות לתקן  ISO-9001 על ידי מכון התקנים הישראלי . מערך המעבדות גם צוין לשבח במבדק האיכות והבטיחות של ה JCI האחרון,

ומעבדת IVF של כרמל אף זכתה בפרס הראשון בכנס המדעי לעובדי המעבדות הרפואיות בשנת  2019. ד"ר דינה פרין שכטר מנהלת מעבדות כרמל מסכמת את שבוע המעבדות ואומרת: "העיסוק בתחומי המעבדה הרפואית בכרמל הינו עיסוק מקצועי – מדעי שמתפתח כל העת ומצוי בקדמת הטכנולוגיה. מעבדה רפואית אמינה היא הבסיס לרפואה מיטבית ומטיבה. עובדי המעבדות שלנו בכרמל הינם קבוצה איכותית ומקצועית מאוד המצויה בקדמת המדע ובזכותה מקבל הצוות הרפואי בביה"ח ובמחוז תמונת מצב מדויקת, המאפשרת קבלת החלטות משמעותיות לשיפור בריאותם של המטופלים שלנו. בשמי ובשם כל מנהלי המעבדות השונות אני מודה לכל עובדי מערך המעבדות של כרמל בזכותם אנו מובילים את כרמל בחדשנות טכנולוגית בהליכי הבדיקה לטובת כלל המטופלים שלנו ".    בתמונות – הנהלת מעבדות כרמל בהרמת כוסית

                               

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.