’פברואר יוצא מן הכלל'

צילומים: עיריית נהריה

גם השבוע התקיימו בנהריה אירועים רבים בעיר שנועדו לקדם את השתלבותם של אנשים עם מוגבלות בקהילה תוך העלאת המודעות לנושא בקרב צעירים ומבוגרים במסגרת חודש 'פברואר יוצא מן הכלל' המתקיים בשיתוף עם המרכזים הקהילתיים

פעילות חודש 'פברואר יוצא מן הכלל' בנהריה נמשכה גם השבוע, עם מגוון פעילויות לילדים, גמלאים ולכל המשפחה. 'פברואר יוצא מן הכלל' נועד לקדם השתלבות של אנשים עם מוגבלות בקהילה אליה הם משתייכים. במסגרתו מתקיימים פעילויות שתפקידן לעודד שילוב, נגישות היכרות ושותפות מיוחדת של ילדים ואנשים עם מוגבלות בקהילה לצד הכרת הנושא על ידי כלל הקהילה וזאת בשיתוף עם המרכזים הקהילתיים-מתנ"ס נהריה ומחלקות העירייה השונות.

במועדון הנוער 'התוצרת', התקיימה הרצאה מעניינת 'האוטיזם בתוכי' בהנחייתו של אהוד שפייזר. בתום ההרצאה בני הנוער לקחו חלק בתחנות הסברה שעסקו בהעלאת המודעות לזכויות אנשים עם צרכים מיוחדים. עשרות ילדים והורים באו השבוע לצפות בהצגת הילדים 'מרק כפתורים'. הילדים נהנו ממפגש מרתק ויצירתי, ולמדו באמצעות תיאטרון בובות על קבלת האחר בפרט ועל שונות בכלל.

במסגרת אירועי חודש 'פברואר יוצא מן הכלל', תנועת הנוער 'כנפיים של קרמבו' קיבלה את השבת בגעתון עם חלוקת בלונים בצבעי התנועה ובצבע כתום המזוהה עם חודש 'פברואר יוצא מן הכלל', וכן עסקו בחלוקת חלות לשבת. לפעילות המקסימה והמרגשת הגיע ראש עיריית נהריה, רונן מרלי ששוחח עם המדריכים והצטרף לפעילות החשובה. צוות בני הנוער של מיזם 'המתנ"ס הנוסע' הגיע למרכז הקהילתי 'שבי צפון' בעין שרה וקיים פעילות באמצעות תחנות הסברה יצירתיות לילדים ולמשפחות. בין השאר למדו ושמעו המשתתפים, על עולמם הפנימי של אנשים עם מוגבלות בראייה, על מגבלת החירשות ודרכי ההתמודדות עם מגבלות.

פעילות מיוחדת התקיימה גם בספסלי הנתינה ע"ש רונית המיטיאן ז"ל שמוצבים סמוך למרכזים הקהילתיים 'אלי כהן', 'אוסישקין', ו'טרומפלדור'. ילדי גני הילדים 'תות', 'תמר' ו'יהודה הלוי' נהנו משעת סיפור עם ענת בן משה, מנהלת מחלקת גני הילדים בעיריית נהריה ועם ליאור הרשמן, מנכ"ל החברה למרכזים קהילתיים-מתנ"ס נהריה שסיפרו את הספר 'מה זה משנה' שעוסק בחברות בין ילד אוטיסט לילד "רגיל".

צילומים: עיריית נהריה

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.