חיפה הציגה לראשונה בכנס הערים החכמות הגדול בעולם בברצלונה

עיריית חיפה והחברה הכלכלית לחיפה הקימו לראשונה ביתן חיפאי בכנס הערים החכמות בברצלונה; לצד סטארט-אפים בתחום, הציג הביתן החיפאי את יתרונות העיר כ-BetaSite עבור חברות בתחום העיר החכמה.
נציגי חיפה בכנס הערים החכמות בברצלונה
צילום: יחסי ציבור

חיפה השתתפה השנה לראשונה בכנס הגדול והחשוב בעולם בתחום הערים החכמות המתקיים מדי שנה בברצלונה. עיריית חיפה והחברה הכלכלית הקימו ביתן עירוני בו הן הציגו לראשונה את היתרונות של חיפה עבור חברות מתחום העיר החכמה – המייצרות טכנולוגיות מידע ותקשורת לצד פתרונות IoT באופן מאובטח במטרה לנהל נכסים עירוניים הכוללים מערכות מידע מוניציפאליות, בתי ספר, מערכות תחבורה, מרכזים רפואיים, תשתיות חשמל, הולכת מים, אשפה, אכיפת חוק ועוד.  

החברה הכלכלית הקימה ביתן בשטח של כ-50 מ"ר בו הציגו אגף התשתיות העירוניות ומרכז ניהול התנועה בעיריית חיפה, חברת "צ'יטה לאבס" הפועלת להקמת סימולטור עירוני בחיפה שישמש כשדה ניסוי לחברות המפתחות טכנולוגיות בתחום הערים החכמות, חברת "טרפנס" העוסקת בהגנת סייבר בתחום ה-IoT ועוד. כמו כן, בביתן הוקמו אזורים משותפים שאפשרו קיומן של פגישות של נציגי הביתן עם מבקרים מרחבי העולם.

בכנס הערים החכמות המתקיים במתחם הכנסים "פירה" ברצלונה משתתפים אלפי מציגים ממעל 700 ערים וכ-140 מדינות מרחבי העולם. לכנס החשוב בתחום מגיעים קרוב ל-30 אלף מבקרים. את חיפה ייצגו בכנס סגן ראש העירייה ויו"ר החברה הכלכלית לחיפה, עו"ד דוד עציוני; מנכ"ל החברה הכלכלית, אור שחף; מנהל הפיתוח העסקי בחברה, מוטי מאיר; מנהל אגף התשתיות העירוניות בעיריית חיפה, אלי אלקבץ ומנהלת המרכז לניהול ולבקרת התנועה במטרופולין חיפה, ענת גלעד.

עו"ד דוד עציוני, סגן ראש עיריית חיפה ויו"ר החברה הכלכלית לחיפה: "השתתפותה של חיפה באחד מאירועי הטכנולוגיה החשובים בעולם היא עוד צעד בביסוס מעמדה כמרכז טכנולוגי וחדשני בולט. המטרה היא לפעול למען קידום פתרונות שיטיבו עם התושבים מצד אחד וייצרו אפיקי הכנסה לעיר ומקומות עבודה איכותיים מהצד השני. הביתן החיפאי בכנס הבינלאומי הבולט בתחום הערים החכמות – תחום שצפוי לשנות את כל מה שאנחנו מכירים באופן שבו מנוהלות התשתיות העירוניות, מאפשר לחברות סטארט-אפ מבטיחות הפועלות בשיתוף פעולה עם עיריית חיפה לקבל במה לטובת צמיחה כלכלית וטכנולוגית".

אור שחף, מנכ"ל החברה הכלכלית לחיפה: "שמחנו להירתם לבקשת העירייה ולפעול להקמת הביתן הראשון של העיר אי פעם בתערוכת הערים החכמות. העיר חיפה היא כר פורה בעל יתרונות רבים עבור חברות מתחום העיר החכמה. חיפה היא אזור אורבני עם יתרונות ייחודיים של מטרופולין עם אזורי היי-טק ותעשייה מסורתית, לצד נמל, מרכזי רפואה, מוסדות אקדמיים בולטים ומרכז התחבורה הציבורית הגדול בישראל והכל בשטח הטופוגרפי הייחודי בישראל שכולל הר, יער, מישור וים. תשתיות אלה יכולות לספק לחברות בינלאומיות שטח נרחב לשיתוף פעולה, הבאת טכנולוגיות עיר חכמה לחיפה ולפעילות של חיפה כ-BetaSite לבדיקה וקידום של פתרונות בתחום".

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.