המיזם הלאומי של מפעל הפיס ומגן דוד אדום להצבת מכשירי החייאה (דפיברילטורים) במרחב הציבורי, יוצא לדרך

מפעל הפיס ומד"א התחילו להציב את ערכות ההחייאה בנקודות המכירה במסגרת המיזם הלאומי המשותף // במסגרת הפרויקט ייפרסו ברחבי הארץ 600 מכשירים מתקדמים בעלי תקשורת אלחוטית למוקד 101 של מד"א // הערכות יותקנו מחוץ לעמדות מפעל הפיס כדי שיהיו נגישות לציבור גם כשהעמדה סגורה. תחזוקת המכשירים, תפעולם ותקינותם תהיה באחריות הבלעדית של מד"א // במסגרת המיזם, רכש מפעל הפיס כ- 600 מכשירי החייאה (דפיברילטורים), בעלי תקשורת אלחוטית למוקד 101 של מד"א, בהיקף השקעה של כ – 5 מיליון שקלים
 
בימים אלה יוצא לדרך מיזם המפעמים של מפעל הפיס באמצעות מד"א. צוותים משותפים כבר התחילו השבוע להציב את הערכות בעמדות מפעל הפיס הפרוסות ברחבי הארץ.
 
מטרת הפרויקט היא לאפשר מענה רפואי מהיר שיכול לקצר את הזמן עד לקבלת שוק חשמלי באירועי דום לב בסביבה העירונית, ובכך לאפשר הצלת חיי אדם.
 
איך התהליך יעבוד?

  • אזרח/ית מזהים מקרה של דום לב במרחב העירוני.
    * מצלצלים למוקד 101 של מד"א ומקבלים הדרכה צמודה: הן לזיהוי הדפיברילטור הקרוב למיקומם, המוצב מחוץ לעמדת מפעל הפיס, והן להוצאת הערכה ותפעולה.
  • ממשיכים בהדרכה משולבת – הדרכה קולית מהדפיברילטור עצמו וליווי שוטף של אנשי המקצוע במוקדי מד"א, מתן שוק חשמלי לחולה והמתנה במקום, עד להגעת הצוותים הרפואיים למקום.
     
    יו"ר מפעל הפיס, רו"ח אביגדור יצחקי: "מטרתו של המיזם היא הצלת חיי אדם. פריסת מכשירי ההחייאה בעמדות המכירה של מפעל הפיס ברחבי הארץ תוכל לאפשר, במקרים מסוימים, טיפול ראשוני מיידי במרחב העירוני ואולי במקרים מסוימים אף להציל את חייהם של חולים מגורם המוות השכיח ביותר בארץ ובעולם – דום לב. מפעל הפיס הבין את חשיבות הפרויקט, נרתם אליו ומשקיע בו משאבים רבים. מפעל הפיס משקיע את כל רווחיו למען הקהילה והחברה הישראלית ואין מטרה חברתית נעלה יותר מהצלת חיי אדם. אני מברך את דירקטוריון מפעל הפיס שהבין את חשיבות הפרויקט, אישר אותו ונרתם מיד למשימה".
     
    מנכ"ל מד"א, אלי בין: "שיתוף הפעולה עם מפעל הפיס באמצעות פריסת מכשירי החייאה בעמדותיו מהווה דוגמא לשיתוף פעולה יצירתי למען הצלת חיים. אין ספק כי מדובר בצעד חשוב וברור שיציל חיים ויגדיל את הסיכויים של אותם אלה שלוקים בדום לב בסמוך לאותם מכשירים לשרוד את האירוע, ואולי אף ללא נזק מוחי בלתי הפיך. אני מודה ליו"ר מפעל הפיס, רו"ח אביגדור יצחקי, על התייצבותו בשורה הראשונה, לצד מד"א, בדאגה לשלום הציבור."
     
    קרדיט: דובר מד"א
Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.