במרכז התרבות ברקוביץ' בנוף הגליל פועל בית קפה קהילתי ראשון שכל "המועסקים" בו הם מתנדבים

צילום דוברות נוף הגליל

למען הקהילה. במרכז התרבות ברקוביץ' בנוף הגליל פועל בית קפה קהילתי ראשון שכל "המועסקים" בו הם מתנדבים וכל לקוחותיו הם תושבים ותיקים

בית הקפה הקהילתי –  "נוף קפה" פועל בשיתוף האגף לשילוב קהילתי בניהולה של פאולה לאם-חיים בעיריית נוף הגליל, רשת המרכזים הקהילתיים ותנועת של"מ (שירות לאומי למבוגר). "זה התחיל בקיץ, כאשר המטרה הייתה לתת מענה חברתי לשעות הפנאי של האוכלוסייה המבוגרת בעיר ולאפשר מפגש חברתי מהנה ועשיר בתכנים", סיפר יקי סצ'נקו, מנהל תחום השיווק ברשת המרכזים הקהילתיים בעיר.

ההיענות למיזם הייתה גבוהה מן המצופה ועם הזמן בית הקפה הקטן הפך למרכז חברתי פעיל ומבוקש על ידי גמלאי העיר. בלהה אדלר, רכזת של"מ בעיר, מספרת כי בשלב הראשון בית הקפה הופעל על ידי מתנדבי של"מ בלבד, אך בהמשך הצטרפו אנשים נוספים שהביעו רצון לקחת חלק במיזם. לדבריה, "זה הרבה יותר מבית קפה, כל מפגש מתחיל בחצי שעה של התעמלות בהתאמה לגיל ואחר כך, על כוס קפה ומאפה, מתקיים מפגש חברתי מהנה והעצמה אישית, אם זה בעזרה אישית עם הפלאפונים החכמים או משחקי שולחן וברידג'". הפעילות כוללת מעגלי שיח בהנחיית מתנדבים וארגון אירועים חברתיים למען הקהילה כגון: העצמת אנשים עם צרכים מיוחדים והעצמת ערך השוויוניות.

רשת המרכזים הקהילתיים, בהובלת המנכ"לית בתיה כהן ובראשות יו"ר הדירקטוריון, עירית שחר, תומכת במיזם ומרוצה מההיענות הגבוהה של התושבים. "מדובר ביוזמה מבורכת שנותנת מענה לבילוי איכותי ומהנה של שעות הפנאי עבור התושבים הוותיקים והכול באווירה משפחתית ובעלות סמלית", נמסר מהרשת, וצוין כי מיזם בית קפה הקהילתי  "נוף קפה" הוצג בשבוע שעבר בכנס  שארגנה תנועה "של"מ" במחוז הצפון וזכה לתגובות חמות ולתשבחות.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.