בית הכנסת בבית האבות הספרדי נפתח לתפילות לאחר שהיה סגור למעלה מחודשיים בשל משבר הקורונה

צילום בית האבות

לאחר למעלה מחודשיים ימים שבית הכנסת השוכן בתוך בית האבות הספרדי בחיפה, היה סגור  למתפללים, הוחלט לפתוח אותו לדיירי הבית, במגבלות של משרד הבריאות.

על פי הנחיות שהעבירה טניה אלשטיין, מנהלת הסיעוד בבית האבות לרב ישראל אברהם, המשמש כרב בית האבות ובית הכנסת, לא תותר כניסת מתפללים מחוץ לבית ובכל תפילה לא ישתתפו יותר מ-10 מתפללים מדייקי הבית כולל הרב.

 בנוסף כל המתפללים יחטאו את ידיהם בכניסה ויציאה מבית הכנסת ממתקן מיוחד שמ כיל חומר חיטוי הוצב בכניסה. כמו כן כל המתפללים יעטו מסכה בכל זמן התפילה והשהייה בבית הכנסת. המתפללים ישבו במרחק שלא פחות מ-2 מטר בין אחד שלני. השולחנות יעברו חיטוי מיוחד לפני כל תפילה. דייר עם בעיות בריאות כגון: חום, שיעול, נזלת וכדומה- לא ישתתף בתפילה וכן יאסר על  דייר שנמצא בבידוד להגיע לתפילה.

מנהל התפעול של בית האבות הספרדי  יגאל אלון והרב ישראל אברהם יהיו אחראים על רווחתם של המתפללים ושמירה על ההוראות המיוחדות.

" אנחנו שמחים לחזור לבית הכנסת .התקופה שבה  בית הכנסת היה סגור היתה קשה לנו. בתפילה במקום מאוד חסרה לנו" אמרו הדיירים שחזרו להתפלל ואחד מהם הוסיף " זהו  בשבילי מפגש הבוקר לנפש ".

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.