בזכות "נינג'ה ישראל", בן ה-10 גילה שהוא חולה בסרטן. עכשיו מתחרי התכנית עוזרים לו להתמודד עם המחלה

יום הולדת לאיתי צוקרמן 3

נינג'ה אמיתי: איתי צוקרמן, בן עשר מזיכרון יעקב, הוא מעריץ מושבע של התכנית "נינג'ה ישראל". את מרבית זמנו בילה באימונים וניסיונות לעמוד ברף האתגרים שמציעה התוכנית האהודה, כדי להפוך יום אחד למתחרה על המסלול הקשה בעולם. באופן פרדקסולי, דווקא החלום הזה הפך לחלק בלתי נפרד ממציאות לא פשוטה עבור הלוחם הצעיר.

לפני כחודש וחצי, במסגרת אחד מאימוני הנינג'ה שלו, נפל צוקרמן ונחבל קשות. בשל החשש לשבר, הוא הובהל לקופת החולים הקרובה ומשם הופנה אל מיון רמב"ם. במהלך בדיקות שגרתיות שעשה עם הגעתו אל רמב"ם עלה ממצא חשוד, אשר בהמשך הלך והתברר כאבחנה לא פשוטה – צוקרמן סובל מסרקומה על שם יואינג, או בשפה פשוטה סרטן בעצמות. "הגילוי היה די מפתיע", מסביר דר' מרדכי עוז, רופא בכיר במערך ההמטו-אונקולגי בבית החולים "רות" לילדים ברמב"ם, "בעצם בגלל הנפילה גילינו את הסרטן ותפסנו אותו בשלב מוקדם יחסית".

מאז שצוקרמן אובחן, הוא נמצא בטיפול בביה"ח "רות" לילדים. בין הטיפולים, הבדיקות והתכנונים הרפואיים, הוא נכנס ויוצא מבית החולים כאשר צוות המערך, אשר צפוי ללות אותו בחודשים הבאים, הפך כבר למעין משפחה מורחבת.

בסופ"ש האחרון ציין צוקרמן את יום הולדתו העשירי, במהלך אשפוז נוסף ב"רות".  לכבוד האירוע המשמח, החליטו ברמב"ם להפתיע את צוקרמן וארגנו לו אירוע לא שגרתי:  מסיבת יום הולדת עם בני המשפחה הגרעינית לצדו, בני המשפחה המורחבת בזום וברכה מכמה אורחים חשובים במיוחד.

כשהוא יושב באולם גרדינגר, אולם הקולנוע של בית החולים "רות" לילדים, מוקף במשפחתו, הוקרן על המסך הגדול סרטון ובו הופיעו בזה אחר זה מתחרים בולטים מעונות "נינג'ה ישראל" אשר ברכו את צוקרמן באופן אישי ואיחלו לו איחולים שונים.

"היי איתי צוקרמן, כאן גיא דוידוב, משתתף בעונות של נינג'ה ישראל", נפתח הסרטון בפניה ישירה לילד יום ההולדת, כשדוידוב בירך אותו ואיחל לו בריאות. אחריו פנה אל צוקרמן המתחרה הראל דודסון: "אני רוצה לאחל לך רפואה שלמה, שתצא מכל מה שאתה עובר מחוזק". משתתפים נוספים הצטרפו לברכות ואיחלו לחתן השמחה שפע של ברכות ואיחולים, כאשר חלקם גם הציעו לו להצטרף אליהם לאימונים לאחר החלמתו.  

צוקרמן, שכאמור הינו מעריץ מושבע של "נינג'ה ישראל" לא יכול היה להסתיר את ההתרגשות שראה את המתחרים פונים אליו באופן אישי ושולחים לו עידודים וברכות. "תודה על הברכות", אמר בביישנות ולא הפסיק לחייך. "ממש מרגש", אמרה רונית, האם, במעמד האירוע והוסיפה, "תודה לכל מי שבירך, אנחנו ממש מעריכים ומתחזקים. איתי הוא ילד שהוא נינג'ה בנשמה ומחכה לעלות על המסלול והוא מתרגש מכל ברכה כזאת ומכל בנאדם חזק כזה שמברך אותו, אז המון, המון תודה". 

מאחורי המיזם עומדים מתמודדי "נינג'ה ישראל", טרוור גלאור ויאיר שכטר, אשר החליטו למנף את אתגרי ההתמודדות עם מסלול הנינג'ה והערכים הנגזרים מכך, לחיזוק ילדים ובני נוער הזקוקים לזה. מכאן, החיבור לילדי בית החולים "רות" ברמב"ם היה קצר ובימים אלה צפויים לקבל ילדים נוספים, המטופלים ברמב"ם, מסרי עידוד ממתמודדי עונות "נינג'ה ישראל".

לדבריה של תמר שוחט,  אמרכלית בית החולים "רות" לילדים ברמב"ם, מדובר בחיבור מעצים שתורם לכל הצדדים: "ייצרנו מיזם שבמסגרתו החבר'ה של נינג'ה מברכים את הילדים שלנו שנאבקים במחלות כרוניות קשות ומסכנות חיים. חשבנו שזה יהיה נכון שהחבר'ה שעוסקים בכוח, יכולת, התמדה ורוצים להגיע למטרה מסוימת יתחברו לילדים שלנו ויתנו להם השראה ואת הכוח להמשיך, את התמיכה והאהבה שהם זקוקים לה ושיראו לגיבורים הקטנים שלנו שאפשר לנצח הכל".

כשאיתי פגש את מתחרי "נינג'ה ישראל". צפו: https://youtu.be/2vZrDWHAn1E

בתמונה: חגיגות יום ההולדת העשירי של איתי צוקרמן ברמב"ם.

צילום ו-ווידאו: הקריה הרפואית רמב"ם

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.