אמנות נשית בין הר לים

קרדיט צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה

בכניסה ל"גן האם" שבמרכז הכרמל נחנכה אתמול (ראשון, 24.5), בנוכחות עשרות משתתפים, תערוכת אמנות חדשה של אמניות חיפאיות.

התערוכה – ״חיפאיות – אמנות נשים בין הר לים״ – מהווה יוזמה משותפת של עיריית חיפה, שותפות "חיפה-בוסטון", המועצה לתרבות ואמנות ו"מפעל הפיס" ומוקדשת ליצירה נשית חיפאית לאורך כתשעים שנה. התערוכה חושפת את אמנותן של נשים יוצרות שחיו בחיפה לפני שנים רבות, לצד יצירתן של יוצרות עכשוויות החיות בחיפה ופועלות בה כיום.

האמניות, הלוקחות חלק בתערוכה, מגיעות מרקעים תרבותיים שונים, ומייצגות את רב-גוניותה של העיר. הנושאים בהן עוסקות האמניות בתערוכה מבטאים את מאפייניה של האמנות החיפאית ואת נקודת המבט המקומית והייחודית לה.

את התערוכה אוצרת זיוי ברמן, דוקטורנטית באוניברסיטת הסורבון, המתמחה באמנות ישראלית וחוקרת את אמני ואמניות חיפה: ״התערוכה שופכת אור על האמנות החיפאית ומציגה את הראייה הייחודית של האמניות החיפאיות לאורך הדורות, את הנוף החיפאי, הרחוב החיפאי והאישה החיפאית".

בין האמניות המשתתפות בתערוכה: סימה סלונים, בתיה גרוסברד, יונה צליוק, נעמי שמי, אליסיה ארבל, דגה פדר, רותי סגל, איה אורבך, רותם עמיצור, אנה לוקשבסקי, סועאד נסר מחול ורחל אניו.

יעל השביט, ראש מינהל תרבות, קהילה, ספורט וים בעיריית חיפה: "העיר חיפה מאופיינת ברב-תרבותיות וברב-קהילתיות, אשר יצרו שפה אמנותית ותרבותית ייחודית. היצירות הנהדרות המוצגות בתערוכה משקפות את השפה, הנופים, האנשים והקהילות שנוצרו בה".

הילה פרלמן-פניאל, מנהלת שותפות חיפה בוסטון: "התערוכה חושפת את נקודת מבטן האישית של האמניות לגבי הלך הרוח החיפאי, ומאפשרת לצופים בה למידה והכרות של העיר והקהילות המתגוררות בה בשבעים השנים האחרונות. האומנות מאפשרת לנו להציג את נקודות המבט השונות, אך גם לחבר, לגשר ולעורר סקרנות״.

דגה פדר, נציגת האמניות המשתתפות בתערוכה: "המרחב הציבורי הוא מוזיאון ללא קירות, המאפשר למנעד רחב של קהל לבוא וליהנות מיצירות אמנות. העבודות המוצגות בתערוכה מציגות מגוון רחב של יוצרות המגיעות מרקעים שונים ובעלות מדיום אמנותי שונה ומגדישות את כוחה של האמנות – להוות גשר המחבר בין אנשים".

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.