״ישראלים נגד גזענות״

מנכ״ל ההתאחדות, רתם קמר, מנכ״ל מנהלת הליגות ניקולאס לב ויו״ר ועדת חינוך ומניעת אלימות בהתאחדות, ד״ר קרן גונן, השתתפו הבוקר בטקס החתימה בבית הנשיא על אמנת ״ישראלים נגד גזענות״.
נשיא המדינה, ראובן ריבלין, אירח הבוקר את ראשי עמותת ״ישראלים נגד גזענות״, נציגים בכירים בחברה הישראלית, אלופים במיל׳, אנשי רוח, נציגי מגזרים שונים ואת ראשי הספורט, בהם מנכ״לי ההתאחדות לכדורגל ומנהלת הליגות והבעלים של בית״ר ירושלים משה חוגג.
קמר ולב התכבדו בחתימה על האמנה תוך שהם מתחייבים כי ״ההתאחדות לכדורגל ומנהלת הליגות ימשיכו לפעול בכל הכוח למיגור תופעות הגזענות במגרשי הכדורגל הישראלי. נגלה אפס סובלנות לאירועים גזעניים על המגרש וביציעים״.
רתם קמר: ״נשיא המדינה ממשיך בכל הכוח להיות גורם מוביל בחתירה לחברה שוויונית וסובלנית. ההתאחדות לכדורגל נמצאת גם היא בחזית המאבק בנגע הגזענות ולשמחתי רשמנו לא מעט הישגים. המציאות מאתגרת, אבל העשייה נגד הגזענות מתעצמת והניצחון יהיה של אוהבי האדם. הכדורגל הישראלי, ברוב הזמן, הוא דוגמה נפלאה לכבוד הדדי, סובלנות והזדמנות שווה לכולם. אני מאמין כי הספורט בכלל והכדורגל בפרט הם לא רק בבואה של החברה אלא גם יכולים להוות זרז לשינויים חברתיים. האחדות בכל קבוצה, הערבות ההדדית, חדר ההלבשה השוויוני הם בשורה נפלאה וראוי שיהיו מודל לחיקוי גם בתחומי חיים אחרים. המיעוט הגזעני מנסה להכתים את הרוב השפוי והספורטיבי, אבל נדע למגר אותו. הניצחון יהיה שלנו״.
ניקולאס לב: ״ליגת הבורסה לניירות ערך והליגה הלאומית מראות מחזור אחר מחזור את הפנים היפות של החברה הישראלית כששחקנים ואוהדים מכל המגזרים משתפים פעולה על המגרש וביציעים. אנו במנהלת הליגות נמשיך לקדם את הסובלנות ולהילחם עד חורמה בכל גילוי של גזענות במגרשי הכדורגל בישראל״.
ד״ר קרן גונן: ״אני גאה לעמוד בראש ועדה, שתכליתה לא רק להיאבק בגזענות אלא בעיקר לחשוב ולהמציא דרכים יצירתיות לחנך באמצעות הכדורגל לערכים של שוויון, אחריות חברתית, אהבת האחר והכרה בהיות כל בני האדם שווים. זה מאבק ארוך, לא פעם צצים גילויי גזענות מחליאים, אבל אבוי אם נאמר נואש. העבודה של ההתאחדות בעיקר עם הצעירים שמשחקים ובשורה ארוכה של מיזמים, תבטיח לכולנו עתיד עוד יותר טוב״.
צילום ההתאחדות לכדורגל

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.