מאוחדים דרך הספורט

פרס סובלנות בספורט - מימין שמעון מזרחי, יואל רזבוזוב, ראובן ריבלין, יעקב חגואל, רוברט זינגר. צילום ספי מגריזו

במעמד נשיא המדינה העשירי מר ראובן ריבלין, שר התיירות יואל רזבוזוב, שר התפוצות נחמן שי, קומישינר הNBA אדם סילבר, ראש עיריית ברלין מייקל מולר, בכירים מהקהילה הדיפלומטית וספורטאים מובילים מהארץ והעולם, קיימו הערב המרכז לאימפקט יהודי, מועדון הכדורסל מכבי תל אביב וההסתדרות הציונית העולמית, אירוע דגל רשמי לציון 85 שנים למשחקים האולימפיים של ברלין 1936 ועל ניצחון הספורט על הגזענות והאנטישמיות

בחודש אוגוסט אנו מציינים 85 שנה למשחקים האולימפיים של ברלין 1936. במיוחד בימים אלו, אחרי שישראל זכתה להישגים אולימפיים חסרי תקדים בטוקיו 2020, המרכז לאימפקט יהודי יצא בשיתוף פעולה אסטרטגי ראשון מסוגו יחד עם מועדון הכדורסל מכבי תל אביב בכדורסל וההסתדרות הציונית העולמית, אשר יזמו אירוע ייחודי לציון 85 שנים לאולימפיאדת ברלין 1936: "מאוחדים דרך הספורט". האירוע שהתקיים הערב, בהיכל הVIP של מכבי תל אביב במנורה מבטחים, איגד את בכירי ענף הספורט, הקהילה הדיפלומטית והחברה הציבורית בישראל, להנצחת מאורעות 1936 וניצחון הספורט על הגזענות והאנטישמיות.

בין המשתתפים באירוע לקחו חלק הנשיא העשירי של מדינת ישראל, ראובן רובי ריבלין, שקיבל את פרס "הסובלנות בספורט" במהלך האירוע מטעם המרכז לאימפקט יהודי, מועדון הכדורסל מכבי תל אביב וההסתדרות הציונית העולמית. כמו כן נשאו דברים שר התיירות יואל רזבוזוב, שר התפוצות נחמן שי, מנכ"ל משרד התרבות והספורט רז פרויליך, יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית יעקב חגואל, יו"ר המרכז לאימפקט יהודי רוברט זינגר, יו"ר מועדון הכדורסל מכבי תל אביב שמעון מזרחי,  קומישינר הNBA אדם סילבר, ראש עיריית ברלין מייקל מולר, חברת הועד האולימפי הישראל יעל ארד, מנכ"לית יד ושם דורית נובק, הספורטאית האולימפית שירה ראשוני, ועוד ספורטאים ודיפלומטים מהשורה הראשונה, שערכו  שיח על הצורך לפעול יחד בכדי למנוע ביטויי שנאה, גזענות ואנטישמיות במגרשי הספורט, ובחברה בכלל.

במסגרת המשך שיתוף הפעולה תארח מכבי נציגים של הקהילות היהודיות בחלק ממשחקי החוץ ביורוליג וכן תערוך מפגשים והרצאות לאורחים בשיתוף המרכז לאימפקט יהודי וההסתדרות הציונית העולמית.

הנשיא העשירי ראובן רובי ריבלין ציין במעמד קבלת פרס "הסובלנות בספורט": "המאבק באנטישמיות, בגזענות, בשנאת חינם הוא דבר שצריך להיות מיוחס לכל האנשים בעולם. יש אנטישמיות, והיא לא יכולה לעבור על סדר היום. גרמניה הנאצית ראתה באולימפידת ברלין הזדמנות להגשים 2 מטרות – הראשונה השגת הכרה בינל למפלגה הנאצית והשנייה הוכחת תאוריית הגזע המעוותת ועליונותו לכאורה של הגזע הארי. אך הספורטאים הנהדרים הוכיחו שהרוח האנושית חזקה יותר מכל תאורית גזע- הם עשו זו דרך הספורט ובזכות הספורט. בספורט מתקיים חוק השוויון- על הדשא, על פרקט הכדורסל או הקורה כולם שווים. זה לא משנה מה צבע העור שלך לאיזו אמונה או דת אתה שייך אלא כמה קשה עבדת, התאמנת וכמה נתת מהנשמה ומהלב. ספורט הוא דרך חיים, ספורט הוא דרך צמיחה אישית וקולקטיבית של טיפוח האדם לעצמו ובכלל. יוזמות כמו האירוע הזה שיזמו המרכז לאימפקט יהודי, מכבי תל אביב וההסתדרות הציונית העולמית חשובות מאוד לחיי מדינת ישראל. יוזמות כמו האירוע הזה, שמציין את ניצחון הספורט על הגזענות והאנטישמיות, מוכיחות שכשהרוח הספורטיבית לצידנו- אין מצב שלא ננצח."

שמעון מזרחי, יו"ר מועדון הכדורסל מכבי תל אביב: "מועדון הכדורסל מכבי תל אביב מודה וגאה על הכבוד שניתן לו לארח כאן במוזיאון שלנו אירוע כה חשוב לציון 85 שנים למשחקי ברלין 1936 המתקיים תחת הכותרת מאוחדים תחת הספורט. עם איתן וחזק אנו ולא ניתן לשום גוף בעולם להרכין את ראשנו. היוזמה הברוכה הזו של המרכז לאימפקט יהודי ושל ההסתדרות הציונית העולמית לקיום כנס זה ראויים להערכה רבה ובמיוחד בתקופה זו בה עדים אנו לתקריות אנטישמיות ברחבי אירופה וארה"ב, התנכלות ליהודים, חרמות מסוגים שונים, פעולות אנטי ישראליות של ה-BDS ומניעת ביקורם של אומנים ידועי שם בישראל."

רוברט זינגר, יו"ר המרכז לאימפקט יהודי: "זה דבר יוצא מן הכלל שאנו עומדים כאן, בתל אביב, בישראל, כמדינה וכאומה גאה, חזקה ומוצלחת, ולהיזכר את אשר אירע לספורטאים היהודיים רק לפני 85 שנים. המשחקים האולימפיים בברלין 1936 היוו תפאורה נוצצת של המשטר הנאצי שטוף השנאה והגזענות להסתרת המציאות העגומה שעמדה להתרחש על יבשת אירופה והעולם כולו. בשם עשרות קהילות ובשם המרכז לאימפקט יהודי אני רוצה להודות על השותפות החשובה הזאת יחד עם מועדון הכדורסל מכבי תל אביב, וההסתדרות הציונית העולמית, לקידום ערכי הספורט כחלק מהמאבק העולמי כנגד האנטישמיות, הגזענות והשנאה. מעבר לאירוע מכובד זה, שיהווה את יריית הפתיחה לשיתוף פעולה ארוך טווח, בעונת היורוליג הקרובה, נביא לקירוב בין ישראל והקהילות היהודיות, דרך משחקיה של מכבי תל אביב ברחבי אירופה. יחד, נמשיך לפעול לקידום נושא חשוב זה בעוד מגוון דרכים נוספות."

יעקב חגואל, יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית ויו"ר בפועל של הסוכנות היהודית: "המאבק באנטישמיות הוא אחד מערכי הליבה של ההסתדרות הציונית העולמית, החיבור עם המרכז לאימפקט יהודי ומכבי ת"א מהווה מכפיל כח בפעילות בינלאומית להעלאת המודעות למאבק באנטישמיות ואני גאה במהלך היחודי הזה שיוביל חיבור של קהילות יהודיות ברחבי אירופה לישראל, להגברת הזהות והגאווה היהודית ולמאבק באנטישמיות."

קומישינר הNBA, אדם סילבר בירך: "אנו בNBA מתגאים מאוד בתפקיד הספורט בחברה. הוא משמש מקור להשראה, מלמד אותנו ערכים חשובים כמו עבודת צוות, הכלה וכבוד הדדי, ובעיקר מפגיש בין אנשים ותרבויות. הכוח המאחד הזה, מראה לנו שספורט הוא תחום שחשוב לקדם עכשיו יותר מתמיד, במיוחד כאשר אנו מתמודדים עם עלייה מטרידה ברחבי העולם של התבטאויות שנאה, אפליה, ואנטישמיות. עלינו להשתמש בהשפעות הקולקטיביות שלנו בכדי לגנות את המעשים הללו ואין לנו מקום לזלזל בכח העוצמתי שיש לנו, כקהילת הספורט, על מנת לאחד בין אנשים ברחבי העולם. מודה לכם על הפלטפורמה החשובה."

שר התיירות, יואל רזבוזוב, סיפר על החיבור האישי שלו לאירוע כספורטאי עבר: "ספורט במהותו  מאחד בין אנשים. לא מסתכלים כאן מאיפה באת, לא מבדילים בין דם לדם. לי, בתור ילד בן 10 שעלה לארץ מרוסיה והספיק לסבול שם מאנטישמיות וכאן מגזענות, עזר הספורט להשתלב בארץ, להתקבל בין חברים, להתקדם הלאה בזכות ההתמדה והמצוינות שספורט מקנה. בנושאי מניעת גילויי שנאה וגזענות, כולנו צריכים לשלב כוחות. האירוע הזה כאן מזכיר לכולנו שהזוועות כמו שהיו אז לא יכולים לקרות, לא בהווה ולא בעתיד. כבוד הוא לי להיות כאן, תודה לאימפקט היהודי, להסתדרות הציונית ול מכבי תל אביב על היוזמה החשובה."

שר התפוצות, נחמן שי ציין: "הזמן אינו משכיח את אירוע 1936 בברלין והלקחים שלהם חיים בתוכנו. בשבוע שעבר חתמנו את המשחקים האולימפיים בטוקיו, אלו היו משחקים גדולים מבחינתה של ישראל. הספורטאים הישראלים שנשלחו מטעם מדינת ישראל התעלו על כל הציפיות, זכו במדליות ובמיוחד ייצגו בכבוד את המדינה, אך עם הניצחון המתוק עדיין מחלחלים ביטויי שנאה, והפוליטי עדיין מעורב בספורטיבי. זה מתבטא בסירוב ללחוץ יד, או לא להעלות לדו קרב, אל מול יריב ישראלי. זה מגונה בעיני. עלינו לעקור את כל תוצאות השנאה בכלל ובעולם הספורט בפרט. לרעל של האנטישמיות ולשנאה אין מקום בעולם הזה, על שום מקום על פני כדור הארץ."

צילום ספי מגריזו

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.