הכדורגלן קיבל פיצויי פיטורין והשלמות שכר

עו"ד רועי סבג מומחה לדיני עבודה: תלושי השכר של הכדורגלן לא נערכו בהתאם לחוק ולא היו ברורים לו מרכיבי השכר

אם חשבתם שכדורגלנים יוצאי דופן בתנאי העסקתם אז יש לכם טעות יסודית. המקרה של כדורגלן מליגה בכירה, שנאלץ לעזוב את קבוצתו ולעבור לקבוצה אחרת, מלמד שכדורגלנים כמו כל עובד אחר, זכאים לתלושי שכר בהתאם לחוק ולפיצויי פיטורים.

השחקן שמועדון הכדורגל שלו השעה אותו מאימוני הקבוצה נאלץ להתאמן לבדו, וכמו כן המועדון הקפיא את שכרו, הודיע למועדון כי עקב התנהלות ההנהלה כלפיו, בכוונתו לעזוב את הקבוצה בחלון ההעברות הקרוב. כשבוע לאחר הודעתו, חתם השחקן על חוזה עם מועדון מתחרה.

הכדורגלן פנה  לעו"ד רועי סבג, המתמחה בדיני עבודה  וביקש את התערבותו. בפנייה להנהלת הקבוצה הבהיר עו"ד סבג כי העובדה שהכדורגלן אותו הוא מייצג, לא שותף באימונים ונאלץ להתאמן לבד מהווה הרעה מוחשית בתנאי העבודה  ולכן למרות שעבר לקבוצה אחרת, הוא זכאי לפיצויי פיטורים.

עו"ד סבג ציין כי בבדיקה שערך גילה שהמועדון  ביצע הפרשות לזכות השחקן בסכום הנמוך מתקרת השכר  פי שמחייב צו הרחבה לביטוח פנסיוני מקיף במשק עוד התברר בבדיקת תלושי שהכר של השחקן כי הם  לא נעשו  בהתאם לדרישות החוק ובניגוד לקבוע בחוק הגנת השכר.

התלושים לא היו מפורטים וברורים ומנעו מהכדורגלן להבין מהם מרכיבי שכרו החודשי לפיכך דרש עו"ד סבג מהמועדון לשלם סכום של 5,000 ₪ בגין כל תלוש שכר שקיבלו מיום העסקתו. לאחר התדיינות ארוכה בין עו"ד סבג והיועצים המשפטיים של המועדון, הסכים המועדון כחלק ממתווה של הסכם פשרה, לשלם לזכות השחקן השלמת פיצויי פיטורים ולשלם לו את יתרת השכר והפנסיה בסך עשרות אלפי ₪.

"מקרה זה כמו מקרים דומים אחרים שבהם טיפלתי, מצביע על כך שכדורגלנים כמו שאר המועסקים במשק, צריכים להיות ערניים לתלושי השכר ולתנאים  המפורטים  ב"טופס הסכם שחקנים" עליו הם חותמים עם המועדונים ולעמוד על המשמר של זכויותיהם בהתאם לחוק" מסכם עו"ד רועי סבג.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.