גווארדיולה: "אני זקוק לשונאים ואויבים כדי להצליח"

  בראיון ענק בתוכנית "90 דקות עם פפ" דיבר החמיא למשחק המתפרצות של ז'וזה מוריניו כשאימן בריאל מדריד, כינה את סיטי אחת הקבוצות הטובות בעולם בעשור האחרון, אמר שהוא רוצה לאמן נבחרת ודיבר על הכישלון באלופות. פפ כמו שלא הכרתם  פפ גווארדיולה קיים ראיון ענק לתוכנית "90 דקות עם פפ" בו דיבר על הכל ובעיקר שחרר הצהרות חצי מוזרות וחצי הגיוניות כשאמר: "אני זקוק לאויבים ואנשים ששונאים אותי כדי לדרבן אותי להצלחה כי ברגע כזה אתה מנסה להיות הכי חזק ולנצח". הוא סיכם עשר שנים כמאמן.   


הזכייה השנה באליפות הפרמיירליג: "זו היתה דרך ארוכה כי ליברפול היתה היריבה הכי קשוחה בה ניתקלתי אי פעם. לא האמנתי שהם ישמטו פער של שבע נקודות. באנגליה הכדורגל חשוב לכולם ויש להם כבוד לכל הקטגוריות. הפרמיירליג יודעת למכור את עצמה הכי טוב בעולם. סיטי וליברפול הוכיחו עד כמה חשוב לצבור כמה שיותר נקודות".   הכישלון באלופות: "אומרים שנכשלתי בבאיירן מינכן. זה בסדר כי הם לא יודעים את כל הדברים החיוביים שכן השגתי. הייתי נותן הכל להשיג את ליגת האלופות שוב, אבל מדובר ב-7 משחקים קשים בנוקאאוט בהם הפרטים הקטנים קובעים מאוד. אף אחד לא ציפה שאימריק לאפורטה יחמיץ פנדל.


בכל קבוצה חדשה בשנה הראשונה אומרים לי שאנחנו צריכים להניף את הגביע, אבל לא מבינים שגם אני זקוק לזמן. בליגה, אם אתה מפסיד, אתה יכול להתכונן היטב למשחק הבא. באלופות אין מקום לטעות אחת. בליגה זה יותר טוב כי אתה לא צריך לחכות שנה כדי לדעת אם תעלה לרבע גמר האלופות. ברור שקינאתי בליברפול וטוטנהאם, אבל הגיע להם לעלות השנה לגמר".   ז'וזה מוריניו: "בברצלונה הוא היה המאמן הראשון שהעמיד אותי במבחן של המתפרצות עם ריאל מדריד כשעשה את זה עם אנחל די מאריה, גארת' בייל וקרים בנזמה. הוא עקף ככה את אנדרס אינייסטה וצ'אבי".   


השליטה בכדור: "לשליטה עצמה אין חשיבות משלה אלא המטרה שלה לדחוק את הקבוצה השנייה אחורה ולומר לה – 'זה האיזור שלכם ואתם לא יוצאים מכאן'. בטיס החזיקה השנה יותר מכל קבוצה בל'ה ליגה' בכדור והם לא הגיעו לאירופה. צריך לנתח איזה משחק של שליטה בכדור אתה משחק. אנחנו תמיד מנתחים את המשחק הקודמים שלנו בווידאו. זה חשוב שהשחקנים יראו בעיניים מה היו הטעויות. בתחילת העונה יותר חשוב לעבוד על טקטיקה מפיזיות וזה הכי כיף לעבוד על משחק ההתקפה. היו שחקנים בקריירה שלי שלא הצלחתי לשכנע לשחק לפי המשחק שלי".   


טכנולוגיית ה-VAR: "יש לה השפעה גדולה על הצד הריגשי. חשוב מאוד שעם הטכנולוגיה ילמדו אותנו לא לפקפק בהחלטה הסופית".   עונה רביעית בסיטי: "לא הייתי מוצא מקום טוב יותר. צ'יקי בגיריסטאיין האיש הכי חשוב בקריירה שלי. הוא בטח בי כשהייתי חסר ניסיון בברצלונה וכיום כשהוא בסיטי המועדון לא שופט אותי לפי הפסד או ניצחון. יש לי קבוצה צעירה ואני מרגיש אהוב. האוהדים אומרים לי שגם אם נפסיד יילכו איתנו עד המוות. זה אחד המועדונים הכי טובים בעולם בעשור האחרון".   השקעה כספית בסיטי: "ברור שבלי ההשקעה לא היינו מגיעים לאן שהגענו. זה נכון בכל הקבוצות. ריאל מדריד כבר רכשה השנה במעל 300 מיליון יורו. 


ברצלונה, צ'לסי, כולם עשו זאת בעבר. החתמתי שחקני הגנה כי היה צורך. כשהגנו הם היו בני 34. היו לי יותר מעשרה שחקנים מעל גיל 30 והיינו צריכים צעירים".   ברצלונה: "יש לי יחסים טובים עם ארנסטו ואלוורדה שיודע מה צריך לעשות בקבוצה. קל להגיע להישגים באופן מקרי, אבל לקחת 8 מ-10 אליפיוות זה אומר שלאף קבוצה אחרת אין יותר אנרגיה מברצלונה. לולא ההפסד באנפילד הם היו זוכים שוב בטרבל".  לאמן נבחרת: "אני רוצה כדי להיות בגביע העולמי והיורו. הגביע העולמי מזכיר לי את ליגת האלופות באינטנסיביות שלו. יש גם יתרון להיות מאמן נבחרת. יש לך קאדר של 400 שחקנים לבחור ממנו".   


פוליטיקה: "אני מאמן כדורגל, אבל יש לי זכות למחות על כך ששבעה מנהיגים קאטלונים יושבים בכלא".   יוהאן קרויף: "יש אנשים שהמורשת שלהם בספורט אף פעם לא תיעלם. הוא שינה את ההיסטוריה של שני מועדונים כמו אייאקס וברצלונה כשחקן ואחר כך כמאמן והכניס להם שיטת משחק קבועה".  כדורגל נשים: "לא גדלתי על זה, אבל אתה אף פעם לא יכול לדעת. יש אחת נטליה ארויו שהיא לא רעה (כדורגלנית לשעבר וכיום מאמנת הנשים של קאטלוניה. י.ז)".   


עצה לפפ גווארדיולה של 2006: "אתה חייב לעדכן ולכוונן את עצמך בלי סוף כי משחקי הכדורגל בסופו של דבר תלויים בשחקנים, אבל יש עקרונות שאף פעם אל תשנה".   גווארדיולה לא מתלהב מכדורגל נשים.


 תמונה: גול

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.