Site icon פוזיציה!

תערוכת חוצות של אמניות חיפאיות בכניסה לגן האם ביוזמה משותפת של עיריית חיפה, שותפות חיפה בוסטון ומפעל הפיס,

התערוכה תוצג החל מיום חמישי ה- 14/04 למשך כחודשאוצרת: זיוי ברמן

״חיפאיות – אמנות נשים בין הר לים״, תערוכה המוקדשת ליצירה נשית חיפאית לאורך כתשעים שנה, תוצג בגן האם החל מיום ה׳ ה- 14.4.
זוהי תערוכת החוצות השנייה שיוצרת עיריית חיפה – מינהל תרבות, קהילה, ספורט וים בשיתוף עם שותפות חיפה בוסטון ובתמיכת מפעל הפיס, המועצה לתרבות ואמנות.

התערוכה, שנפרשת לאורך גדר גן האם, מביאה את הציבור אל האמנות ואת האמניות אל הציבור, וחושפת את אמנותן של נשים יוצרות שחיו בחיפה לפני שנים רבות, לצד יצירתן של יוצרות עכשוויות החיות בחיפה ופועלות בה כיום. האמניות, המגיעות מרקעים תרבותיים שונים, מייצגות את רב-גוניותה של העיר, מאפיין שחיפה התגאתה בו מאז ומתמיד. הנושאים בהן עסקו ועוסקות האמניות מבטאים את מאפייניה של האמנות החיפאית ואת נקודת המבט המקומית והייחודית.

גן האם במרכז הכרמל אשר מארח את התערוכה, נקרא על ידי אבא חושי, ראש העיר דאז, בשנת 1951 – "גן האם והילד" וזאת, כחלק מתפיסת עולמו שדגלה בסולידריות חברתית והעלה על נס את מושג האימהות.
70 שנה אחרי, גדר גן האם תציג במלוא הדרה תערוכה של אמנות נשית המקדמת את מקומן של הנשים האמניות בעיר חיפה בפרט ובעולם האומנות בכלל.

אוצרת התערוכה היא זיוי ברמן, דוקטורנטית באוניברסיטת הסורבון המתמחה באמנות הישראלית וחוקרת את אמני ואמניות חיפה: ״התערוכה שופכת אור על האמנות החיפאית ומציגה את הראייה הייחודית של האמניות החיפאיות לאורך הדורות, את הנוף החיפאי, הרחוב החיפאי והאישה החיפאית. עושר עצום של יצירה אמנותית הנפרשת לאורך השנים, התמורות והדורות״.

בין המשתתפות בתערוכה: סימה סלונים, בתיה גרוסברד, יונה צליוק, נעמי שמי, אליסיה ארבל, רותי סגל, איה אורבך, רותם עמיצור, אנה לוקשבסקי, סועאד נסר מחול, רחל אניו.

רה"ע חיפה, עינת קליש רותם: ״עיריית חיפה גאה לעודד אמנות במרחב הציבורי בכלל ואמנות נשית בפרט, כעיר רב תרבותית, אשר חורטת על דגלה שוויוניות, הכלה והאדרה של נשים, אנו שמחים על תערוכה המציגה את היצירה הנשית החיפאית״.

מנהלת שותפות חיפה בוסטון, הילה פרלמן – פניאל: ״התערוכה חושפת את נקודת מבטן האישית של האמניות לגבי הלך הרוח החיפאי, ומאפשרת לצופים בה למידה והכרות של העיר והקהילות המתגוררות בה בשבעים השנים האחרונות. האומנות מאפשרת לנו להציג את נקודות המבט השונות, אך גם לחבר, לגשר ולעורר סקרנות״.

הכניסה חופשית

פרטים נוספים באתר haifait.co.il ובאתר עיריית חיפה

Exit mobile version