תלמידי בתי הספר "רגבים" ו"גורדון" בקריית חיים השתתפו בתרגיל הארצי לפינוי מוסדות חינוך בהתראת צונמי

פינוי התלמידים בוצע על פי נוהל חדש, אותו גיבש אגף הביטחון בעיריית חיפה, יחד עם משרד התחבורה, "רשות חירום לאומית" ו"אגד", במטרה לקצר ולייעל את זמני הגעת האוטובוסים בהם יפונו תלמידים בחירום
פוזיציה!
פוזיציה!

כ – 350 תלמידי וצוות בית הספר היסודי "גורדון" שבקריית חיים ותלמידי בית ספר "רגבים" השתתפו הבוקר [ג'] בתרגיל הארצי, אותו יזמו פיקוד העורף בשיתוף משרד החינוך לתרגול מענה בעת רעידת אדמה ופנוי מוסדות חירום בעקבות התראת צונמי.

התלמידים פונו באמצעות אוטובוסים של "אגד" לגן "בית העם", שהוגדר כ"שטח פינוי", בו קיימו פסיכולוגים, עובדים סוציאליים וצוותי הוראה של עיריית פעילות הפגה.

פינוי התלמידים התבצע על פי הנוהל החדש שגובש ע"י אגף הביטחון בעיריית חיפה יחד עם משרד התחבורה ו"הרשות לחרום לאומית", במסגרת יישום לקחי השריפה הגדולה שהתרחשה בעיר 2016, 
במהלכה נוצרו עומסי תנועה גדולים בצירי התנועה המובילים לשכונות בהן השתוללה השריפה. 

נוהל זה גובש בעקבות עבודת מטה ארוכה, לה היו שותפים "רשות החירום הלאומית" (רח"ל), משרד התחבורה, האחראי על קווי התחבורה הציבורית ואשר קבע כי חברת אגד תהיה שותפה לפינוי מוסדות חינוך ובתי אבות בשעת חירום. הנוהל החדש קובע, כי בכל מצב חירום, בו נדרש פינוי חירום של תושבים, יועמדו באופן מידי כל האוטובוסים  שיימצאו באותו זמן בשכונות בתחנות קצה, ללא נוסעים, לרשות קציני הביטחון העירוניים, ויפעלו על פי הנחיותיהם לפינוי מהיר של מוסדות חינוך, בתי אבות ומרכזים רפואיים.

התרגיל נוהל מהמרכז העירוני לניהול משברים (מנ"מ), אליו הוזרמו הנתונים וממנו ניתנו הנחיות הפינוי לגורמים שנטלו חלק בתרגיל בהם אנשי חבל קריות ושוטרי תחנת זבולון. 

זו הפעם השנייה בה נבחן נוהל הפינוי החדש עם חברת אגד, לאחר שלפני כ-5 חודשים פונו 550 בהתאם לנוהל זה תלמידי בי"ס "הבונים", צוות ההוראה וגן החובה הסמוך מבית הספר.

מנהל אגף הביטחון בעיריית חיפה, יאיר זילברמן, ציין כי "התרגיל הנוכחי חיזק את מסקנות התרגיל הקודם, במהלכו קוצר משמעותית פרק הזמן שנדרש לפינוי התלמידים. מסקנות ולקחי התרגילים השונים", הוסיף זילברמן, "ישמשו להמשך יישום וייעול נוהלי פינוי מוסדות חינוך ובתי אבות בשכונות העיר".

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.