תושבי ותושבות עפולה – תתחדשו! מרכז תחבורתי חדש נפתח היום בעפולה

מרכז תחבורתי חדש נפתח היום בעפולה

השרה מיכאלי: "הקמת התחנה המרכזית החדשה בעפולה היא צעד משמעותי בשיפור מערך התחבורה הציבורית בפריפריה וכעת היא מאפשרת חוויה נוחה ונעימה לנוסעות ולנוסעים, שיוכלו לנסוע באוטובוסים ידידותיים יותר לסביבה וליהנות מתשתית חדישה ונוחה"

עידן חדש בעפולה. היום (שלישי), נחנך המרכז התחבורתי החדש של עפולה, זאת כחלק מתכנית שדרוג מערך התחבורה הציבורית בעפולה, במסגרתה נוספו קווי אוטובוס חדשים בעיר. המרכז התחבורתי החדש מחליף את התחנה המרכזית המיתולוגית של העיר, שפעלה במשך 63 שנים, מאז שנת 1958.

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ מרב מיכאלי ציינה כי הקמת התחנה המרכזית החדשה בעפולה היא צעד משמעותי בשיפור מערך התחבורה הציבורית בפריפריה בכלל ובצפון בפרט. "מדובר בתחנה שמהווה עורק מרכזי במערך התחבורה הציבורית בצפון וכעת היא גם מאפשרת חוויה נוחה ונעימה לנוסעות ולנוסעים, שיוכלו לנסוע באוטובוסים ידידותיים יותר לסביבה ולהנות מתשתית חדישה ונוחה".

שרת התחבורה הוסיפה כי המרכז התחבורתי החדש יכלול תשתיות מנוחה ומתקנים לוגיסטיים שיאפשרו תחזוקה שוטפת וזמינה של האוטובוסים לנוחות הנהגות והנהגים. בנוסף, התחנה החדשה תשרת טוב יותר את חיילות וחיילי צה"ל העוברים בתחנה מדי יום, בדרך לבסיסיהם בצפון.

"התחנה החדשה מקדמת את היכולת שלנו לא רק לנוע ממקום למקום פיזית, אלא גם להגיע לאן שנרצה בחיים. משרד התחבורה ואני נמשיך לפעול לייעול התחבורה הציבורית בישראל ולקידום הנגישות והנוחות לכלל יישובי הפריפריה. אז תושבות ותושבי עפולה והצפון – תתחדשו!", אמרה השרה מיכאלי.

התחנה המרכזית החדשה בעפולה, הוקמה בהשקעה של עשרות מיליוני שקלים, כחלק ממדיניות משרד התחבורה לייצר חוויית שירות מזמינה ונעימה לנוסעי ולנוסעות התחבורה הציבורית ולנהגי ונהגות האוטובוסים. 

מרכז התחבורה החדש בעפולה מהווה עורק מרכזי במערך השירות בתחבורה הציבורית באוטובוסים לאזור הצפון וממוקם בצומת דרכים מרכזית בין יישובי המרכז ליישובי הצפון. התחנה משרתת מדי חודש עשרות אלפי נוסעים מכל רחבי הארץ. מדי יום עוברות בתחנה למעלה מ- 1,500 נסיעות, המבוצעות על ידי חברות אגד, סופרבוס, נתיב אקספרס, נסיעות ותיירות והמועצה האזורית גולן, המקשרות בין עפולה לתל אביב, חיפה, בית שאן, יוקנעם ובסיסי צה"ל באזור הצפון. 

התחנה החדשה, המתפרשת על פני כ-13,000 מ"ר, היא תחנה מקורה וממוזגת, נגישה לבעלי מוגבלות, הכוללת שטחים מסחריים, שיציעו חנויות נוחות לנוסעים. בכל רציף מוצב שילוט אלקטרוני הכולל את זמני היציאה ואת זמני ההגעה המשוערים של האוטובוסים. בנוסף, לראשונה הוקם מרכז מידע משותף לכלל מפעלי התחבורה הציבורית שיסייע לנוסעות ולנוסעים להתמצא בתחנה ולהגיע בקלות לרציף הרלוונטי, בהתאם ליעד אליו הם נוסעים.  

כמו כן, הוקמו מרכז שילוח הצופה על כל הרציפים בתחנה, מתקני תמיכה לוגיסטיים לאוטובוסים בהם מכונת שטיפה ותחנת תדלוק, וכמובן חדרי מנוחה לנהגים. בנוסף, במסגרת מדיניות האחזקה החדשה של משרד התחבורה, הותוותה מתכונת ניהול קפדנית לטובת תחזוקת התחנה ושמירה על סטנדרט השירות.

טקס חניכת המרכז החדש התקיים בהשתתפות נציגי לשכת שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ מרב מיכאלי, ראש עיריית עפולה אבי אלקבץ, סגן ראש הרשות לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה רן שדמי, מנהלת תחום תחבורה ציבורית במחוז גליל, גולן ועמקים אינה ברנזבורג, מנכ"ל חברת נצבא פרי אטיאס, מנכ"ל סופרבוס צחי נווה ומנהל סניף עפולה בחברה רוני טקו.

פתיחת המרכז התחבורתי החדש בעפולה מצטרפת לשדרוג שירות התחבורה הציבורית בעיר שהוטמע בשבועות האחרונים הכולל בין היתר: תוספת של שני קווים חדשים לאזורי המסחר והפנאי בעיר ושדרוג שלושה קווים עירוניים, המשפרים את הקישוריות בין השכונות ואת הנגישות לתחנת הרכבת והשכונה החדשה "לב הפארק". השדרוג כולל מעבר של מערך האוטובוסים בעיר לגז-טבעי, ידידותי לסביבה, שהפך את עפולה לעיר הראשונה בארץ, בה מרבית צי האוטובוסים של חברת "סופרבוס" מונע בגז-טבעי.

קרדיט צילום: קובי קוטר

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.