שר החקלאות: אפשר להתחיל לקדם את הנושאים החיוניים לפתרון הבעיות בבקעת בית נטופה

שר החקלאות: אפשר להתחיל לקדם את הנושאים החיוניים לפתרון הבעיות בבקעת בית נטופה אמר את הדברים בסיור שקיים היום (יום שלישי) בבקעה, בהזמנת רשות ניקוז ונחלים קישון.
שר החקלאות אלון שוסטר סייר היום (יום שלישי) בבקעת בית נטופה, בהזמנת מנכ"ל רשות ניקוז ונחלים קישון, חיים חמי. הסיור נועד להציג בפני השר את התוכנית שאותה מקדמת רשות ניקוז ונחלים קישון, לפתרון סוגיות כלכליות, סביבתיות וניקוזיות אשר נגזרות ממצבה המיוחד של הבקעה.
לסיור הוזמנו גם חברי כנסת מהרשימה המשותפת וראשי ערים ומועצות באזור. שר החקלאות החדש התקבל בחיבוק חם על ידי נציגי הרשויות והחקלאים. חברי הכנסת איימן עודה, מטאנס שחאדה, אוסמה סעדי ואימן חטיב הציגו, ביחד עם ראשי הערים והמועצות מהאזור, את הבעיות הקשות שבהן נתקלים חקלאי הבקעה, בעיקר בשנים גשומות אשר גורמות להצפות ולנזקים קשים לגידולים. התוכנית הרב שנתית שגובשה על ידי אנשי רשות ניקוז ונחלים קישון מבקשת לפתור את בעיות הניקוז ולצד זה, לשמור על היחוד שבחקלאות המסורתית המאפיינת את הבקעה. אנשי רשות ניקוז ונחלים קישון מנסים לקדם את התוכנית, שתפתח את הבקעה גם מבחינה עסקית ותיירותית. העלות המשוערת של התוכנית – כמיליארד שקל.
מנכ"ל הרשות חיים חמי אמר במהלך הסיור: "מבחינתנו הכל מוכן. אפשר כבר מחר להתחיל בעבודות הניקוז, רק שהממשלה תאשר ותיתן לי אור ירוק".
השר שוסטר, שהאזין בקשב רב לתושבים ולראשי הרשויות, נקט לשון זהירה יותר כשסיכם ואמר: "למרות הקושי הכלכלי של הקורונה, ברור לי שניתן לקדם כבר עכשיו רבים מהנושאים. צריך למצוא את הדרך הנכונה לשלב בין חקלאות מסורתית ותיירות, בין פרנסה, מסורת ותרבות, לשמירה על ערכי טבע ונוף".

צילום: רשות ניקוז ונחלים קישון

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.