רשות נחל הקישון נגד תכנית המתחם הלוגיסטי של חברת נמלי ישראל

רשות נחל הקישון הביעה השבוע התנגדות חריפה לתכנית "מתחם לוגיסטי נמלי ישראל" של חברת נמלי ישראל פיתוח ונכסים בע"מ, שצפויה לפגוע בפארק מורד נחל קישון שהתכנית להקמתו אושרה לאחרונה.
לקראת דיון שיתקיים בועדות התכנון הארציות (ולנת"ע וולחו"ף), הרשות הגישה את התנגדותה לאישור התכנית שצפויה להציב מבני אחסנה לוגיסטיים רבים על גדות נחל הקישון ובצמוד למלחת הקישון. מבנים אלה לא יאפשרו לבית הגידול הלח המשמש מפלט לעופות מים רבים ובו מיני צמחיה נדירה האופיינית לקישון, להתקיים באין מפריע.
רשות הנחל קראה לועדה ולמוסדות התכנון לבטל את יעוד הקרקע לאחסנה של מכולות ומבנים לוגיסטיים, לשנות יעודו לפארק ושטח ציבורי פתוח ולהכלילם בתחום פארק מורד נחל הקישון.
תכנית המתחם הלוגיסטי של חברת נמלי ישראל היא חלק מרצף תכניות אותם קדמה החברה מתוך ראייה צרה, ב"שיטת הסלאמי" ללא חשיבה מצרפית כוללת וללא תסקיר סביבתי מלא הבוחן את כלל ההשלכות על מפרץ חיפה בכלל ועל מרחב הקישון בפרט. על כך גם הצביע מבקר המדינה, בדוח שפרסם השנה ובו מתח ביקורת חריפה על התנהלות מוסדות התכנון וחברת נמלי ישראל ובין היתר ציין כי גורמים בעלי עניין השפיעו על קבלת ההחלטות באופן שלא ניתן המשקל הראוי לשיקולים סביבתיים ובריאותיים.
בהדמיה שהכינה רשות נחל הקישון, על פי נתוני תכנית חברת נמלי ישראל, ניתן לראות בבירור כי אם תאושר התכנית ומחסני הענק יוצבו בגדות הנחל אזי המבקרים בפארק ומשתמשי הנחל יראו אל מול עיניהם מחסני ענק שיסתירו מהם את הנוף הקרוב והרחוק ובתוכו הר הכרמל. החי והצומח הנדיר בסביבה זו לא יוכלו להתקיים יחד עם פעילות נמלית הכוללת תנועת משאיות, הובלת מכולות וכדומה.
לדברי מנכ"לית רשות נחל הקישון, שרון נסים: "פארק מורד נחל הקישון ייקבע את זכות הציבור למרחב ירוק פתוח משמעותי ורצוף לאורך ציר מים ייחודי וחובה עלינו להרחיב את הפארק על חשבון השטחים שיועדו לאחסנה נמלית, שכן ניתן למצוא במרחב מפרץ חיפה מקומות רבים להקמת מחסנים אלה בעוד שהצבתם לגדות הנחל תגרום לפגיעה סביבתית ונופית חסרת תקדים ותפגע בזכותו של הציבור הרחב ליהנות משטחים פתוחים וממשאבי הטבע".
קרדיט להדמיה: Tridigo

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.