רחוב ע"ש חיים לבב זכרו לברכה נחנך היום בנהריה

רחוב ע"ש חיים לבב זכרו לברכה נחנך היום בנהריה

16 שנה לאחר פטירתו, נחנך היום (יום ד') בטקס מרגש רחוב ע"ש חיים לבב ז"ל, ראש העיר השלישי של נהריה, ברחובה הראשי של שכונת יצחק שמיר שבנייתה נמצאת בעיצומה בימים אלה. הרחוב יחבר את השכונה לכביש 89 החדש. "עד היום החלטות שקיבל מלוות אותנו בהתנהלות הרשות המקומית. אנחנו מסירים לוט מרחוב לבב שהוא רחוב ראשי בשכונה חדשה, בה יתגוררו אלפי אנשים שיתגאו לגור בה וידעו מיהו חיים לבב", אמר בטקס ראש העיר הנוכחי, רונן מרלי

בטקס צנוע ומרגש שהתקיים בכניסה לשכונת יצחק שמיר בנהריה, נחנך רחוב על שמו של ראש העיר השלישי חיים לבב ז"ל. בטקס השתתפו אלמנתו של לבב – זהבה, בנו דורון ומשפחתו, ראש עיריית נהריה רונן מרלי, רב העיר נהריה, הרב ישעיהו מייטליס, יו"ר המועצה הדתית, הרב משה קורקוס, חברי מועצת עיר, יו"ר יד לבנים נהריה, סימה רוזנבאום וידידי המשפחה.

לבב עלה ארצה מרומניה בשנת 1950, התגייס לגדוד 13 של גולני מילא שורה ארוכה של תפקידים בצה"ל, השתתף במלחמות ופעולות התגמול, והשתחרר בשנת 1974 בדרגת אלוף משנה. לבב נישא לזהבה ולשניים נולדו שני בנים: איתן ז"ל, שנפל במלחמת לבנון הראשונה בעת שירותו כקצין בגדוד 202 של הצנחנים ודורון, שלימים, לאחר שאביו כבר אינו בפוליטיקה, שימש כמהנדס העיר נהריה. בשנת 1983 נבחר לבב לראשות עיריית נהרייה וכיהן כראש עיר עד 1989. לאחר מכן שימש כסגן ראש העיר וממלא מקום עד שנת 1994, בה פרש מהחיים הפוליטיים. לבב נפטר בשנת 2005.

״עומדים אנו היום, נרגשים בדיוק שש עשרה שנים, מיום פטירתו של אבא ומשתתפים בטקס קריאת רחוב על שמו״, סיפר דורון, בנו של חיים לבב. ״רוב הרחובות נקראים על שם אישים, מלחמות או אירועים חשובים. לכל רחוב יש את הסיפור שלו. בחירת שם לרחוב בימינו, לא רחוקה מבחירת שם לילדים שלנו, לכן צריך שם שיגרום לנו גאווה לגור בו, שמתחבר לסיפור מרגש ו/או לאישיות מכובדת ואכן כזה היה אבי, חיים לבב. חייו של אבא לא היו קלים ומעטות הן נקודות האור והשמחה שליוו את חייו. אחת מנקודות האור, היו מעשיו הרבים כראש עיריית נהרייה. הדאגה לתושבי העיר, לפרנסתם ולמקום מגוריהם העניקה לו את האושר ואת הסיפוק שבתפקיד ראש העיר.
רבות הן המטלות והעבודות שבהן עסק בפיתוח העיר בתקופה ההיא. החלפת תשתיות תת קרקעיות, טיילת חוף הים, החלפת צריפי לימוד מעץ בכיתות קשיחות, בניית אולמות ספורט, השגת הנחת ישוב קו עימות במס הכנסה, הכנת תוכנית מתאר עין שרה והפיכת הקרקעות החקלאיות לקרקעות לבניה, מכון הביוב, סלילת כבישים, טיילת לאורך החוף הדרומי ועוד. קריאת רחוב בנהרייה על שמו של חיים לבב ז"ל, תנציח את זכרו לעד ותשאיר גאווה רבה בלב תושבי נהריה בכלל ותושבי הרחוב בפרט. אדוני ראש העיר רונן מרלי, משפחת לבב מרכינה ראש לזכרו של חיים לבב, אולם בו זמנית זוקפת את קומתה ומודה לך על המעשה האצילי וההומני שהובלת בקריאת הרחוב על שמו של אבא. אנו רואים כחוט השני את אופיו ומעשיו של אבא עם אופייך ומעשיך שלך, הן בעברך הצבאי והן בפועלך כעת. אכן, אשרי העיר שכה אלו הן ראשיה".

״למרות שהרחוב נקרא על שם אדם שלא איתנו, המחווה הזו של קריאת הרחוב על שמו, היא הפעולה הכי מלאת חיים שאפשר לעשות", אמרה בהתרגשות, הדס, נכדתו של חיים לבב והוסיפה, ״דמיינו את הרחוב הזה בעוד חמש שנים. ילדים יחזרו מבית הספר ויקנו סוכריה במכולת שתיפתח בחיים לבב 3, חיילת תיקח אוטובוס הביתה ותרד בתחנת חיים לבב פינת דולב. משפחה תעשה מנוי לעיתון יומי שיחכה לה כל בוקר על שטיח הכניסה בחיים לבב 12. חיים שלמים יקרו ברחוב שנקרא על שם חיים לבב".

״היה לי ברור לאחר שנכנסתי לתפקיד שחייבים לקדם קריאת רחוב ע"ש חיים לבב שתרם רבות לפיתוח העיר שלנו, ציין ראש עיריית נהריה המכהן, רונן מרלי. ״אני רואה חשיבות לתת את הכבוד לאיש שהיה כל כך גדול גם בשל עברו הצבאי, הילדים המדהימים שגידל, אחד מהם נפל בשירות צבאי ובהמשך, עשייתו הרבה כראש עיר. את זהבה רעייתו, כולם מכירים, אשת חינוך שרבים מילדי העיר נהריה למדו אצלה. חניכת הרחוב זה המעט שאנו יכולים לעשות כעת, כדי לזכור את העבר שלנו כעיר. עד היום החלטות שקיבל חיים לבב מלוות אותנו בהתנהלות היומיומית של כרשות המקומית. אנחנו מסירים לוט מרחוב לבב שהוא רחוב ראשי בשכונה חדשה, בה יתגוררו אלפי אנשים שיתגאו לגור בה וידעו מיהו חיים לבב. אנחנו ממשיכים במורשתו, ממשיכים לבנות את העיר נהריה, ממשיכים לבנות את הגליל״, הוסיף מרלי.

צילומים: מיקי אלקובי

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.