רחוב אח"י אילת יהפוך בחלקו למדרחוב

שלב נוסף במסגרת סיוע העירייה לבעלי העסקים בעיר יוצא לדרך:
רחוב אח"י אילת יהפוך בחלקו למדרחוב

החל ממחר (ג') ומידי יום רביעי במהלך חודש אוגוסט ייסגר ציר אח"י אילת לתנועת כלי רכב בקטע שבין פינת רחוב הגדוד העברי לפינת רחוב הנוטר, על מנת לאפשר לבעלי העסקים לאורך מקטע זה להוציא שולחנות וכיסאות למרכז הכביש

במסגרת סדרת הצעדים, עליה הודיעה בשבוע שעבר ראש העיר, עינת קליש רותם, במטרה לסייע לבעלי העסקים בעיר בתקופת משבר הקורונה, ייסגר רחוב אח"י אילת בקריית-חיים, בקטע שבין פינת הגדוד העברי לפינת רחוב הנוטר (אח"י אילת14-11), החל ממחר, יום שלישי, (באופן חד פעמי בשל תשעה באב) ומידי יום רביעי במהלך חודש אוגוסט, בין השעות 19:00 בערב ועד 24:00 בלילה.

במהלך שעות אלו תיאסר במקטע זה תנועת כלי רכב, על מנת לאפשר לבעלי בתי הקפה והמסעדות, הפרושים לאורך מקטע זה, להוציא שולחנות וכיסאות למרכז הרחוב, ובכך להגדיל באופן משמעותי את מספר הלקוחות שיוכלו לארח.

ההחלטה על סגירת המקטע נעשתה בשיתוף ובתיאום מלא בין צוות "מנהלת 2030" אל מול בעלי העסקים הפועלים במקום.

הפיכת מקטע הרחוב למדרחוב להולכי רגל תלווה בהצבת שולחנות וכיסאות-בר לאורך המקטע וכן בביצוע שיפורי תאורה, זאת על מנת להנעים את אווירת הבילוי בשעות בהן יהיה המקטע סגור לתנועה.

כזכור, בשבוע שעבר הודיעה ראש העיר, כי בעקבות העלייה במספר הנדבקים בנגיף הקורונה ולנוכח ההגבלות על הישיבה בתוך שטחי המסעדות ובתי הקפה, תנקוט העירייה במספר מהלכים במטרה לסייע לבעלי העסקים בעיר להתמודד עם תקופת המשבר ולאפשר להם להמשיך את פעילותם גם במהלך תקופה זו.

במסגרת זו, החליטה העירייה על סגירה באופן הדרגתי של ארבעה מתחמים בעיר, באופן כזה שיפעלו כמדרחוב, ותיאסר בהם תנועת כלי רכב: רחוב הנמל (בין המספרים 7-1, 41-33 לאורך כל שעות היממה), רחוב נתנזון (מרחוב כיאט עד כיכר פריז מ-12:00 בצהריים), רחוב כטיב (לאורך כל שעות היממה) וכאמור רחוב אח"י אילת בקריית חיים (פינת הגדוד העברי עד רחוב הנוטר, מספר 14-11 יום בשבוע). בהמשך תיבחן בשיתוף בעלי העסקים גם סגירה חלקית או מלאה ברחוב נורדאו ובמתחם סירקין (מתחם השוק).

בנוסף, אישרה העירייה לבעלי בתי הקפה והמסעדות בעיר להרחיב על חשבון שטח המרחב הציבורי את איזור הישיבה מחוץ לעסק, ולהגדיל את מספר השולחנות והכיסאות שיוצבו בו, תוך שמירה על ריחוק חברתי על פי עקרונות התו הסגול, ותוך התחשבות בתנועת הולכי הרגל ובמעבר כסאות גלגלים ועגלות ילדים על המדרכות.

קרדיט צילום: ניר בלזיצקי, דוברות עיריית חיפה

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.