ראש עיריית חיפה, יחד עם משרד הפנים וכל כוחות הביטחון (פיקוד העורף, כב"א, משטרה), פועלים במשותף למציאת פתרונות תחבורתיים לשכונות הכלואות בחיפה

קרדיט צילום: דוברות עיריית חיפה

"כבישים לשכונות הכלואות בחיפה הן צו השעה", כך אמרה היום (שני) ראש עיריית חיפה, עינת קליש רותם, במהלך סיור ופגישת עבודה שקיימה הבוקר.

הפגישה נועדה על מנת לגייס את כלל הגורמים הרלוונטיים למציאת פתרון למתן מוצא נוסף בשעת חירום ל"שכונות כלואות" – שכונות שלהן כניסה ויציאה אחת בלבד, דבר המהווה קושי רב במילוט התושבים מהן ובהזרמת כוחות הצלה אליהן בחירום.

בפגישה השתתפו, מלבד ראש העיר, גם הממונה על מחוז חיפה במשרד הפנים – פאיז חנא, מפקד מחוז חיפה בפיקוד העורף – אל"מ אלעד אדרי, מפקד תחנת משטרת חיפה – סנ"צ חיים עזרן, מפקדי כב"ה וכן מהנדס העיר חיפה – אריאל וטרמן וגורמים נוספים ממינהלי ההנדסה והתפעול בעיריית חיפה.

הסיור בשטח כלל תצפית על המקומות בהם קיים צורך בהול בסלילת כבישי חירום.

במהלך הפגישה והסיור סוכמו עקרונות לתהליך תכנון הכבישים, שבשלב ראשון יהוו דרכי החירום ואשר ישמשו בעתיד כבסיס לצרכים תחבורתיים מתוך השכונות.

כלל הגורמים שהשתתפו בפגישה הביעו את מחוייבותם ואת הסכמתם המלאה לצורך בקידום מהיר של תכנון הכבישים ופריצתם.

גורמי הביטחון ומנהל המחוז במשרד הפנים אימצו את עמדת ראש העיר, לפיה יש לקדם כבישי חירום צרים יחסית, תוך פגיעה מינימלית במשאבי הטבע.

ראש עיריית חיפה, עינת קליש רותם: "מזה שלוש שנים אני פועלת למציאת פתרונות יצירתיים לשכונות הכלואות של חיפה, והדבר מדיר שינה מעיני. גייסתי לצורך כך את פקע"ר וכב"ה שיסייעו לנו, ובנוסף העליתי את הנושא בפני הרמטכ"ל ושר הביטחון במהלך ביקורם בחיפה בשנה החולפת. הכרתי היטב את התוכניות הישנות והצלחתי להוביל בשנים האחרונות לשינוי עמוק בתפיסה, עם מיזעור הפגיעה בטבע, וגם צמצום עלויות דרסטי. הגישה שלי היא שאנחנו צריכים לשאוף לכבישים צרים יותר, קצרים יותר ובמקומות שאינם רגישים כמו הוואדיות. כמו כן יש לשאוף שהכבישים ישרתו רק את תושבי השכונות, ולא יביאו לתעבורה עירונית חוצה בתוך שכונות מגורים. אף תושב אינו רוצה כבישים מהירים מתחת לבית או באמצע השכונה. כביש קטן ומקומי לכל שכונה הוא הפתרון היעיל לכולם".

מנהל המחוז ביקש לזמן פגישה נוספת בחודש הבא, לקדם תקציב ייעודי לנושא ולקדם פעולות הסברה לתושבי השכונות המדוברות.
לדבריו, מדובר בעת חירום ובצורך ממשי להוביל תוכנית הגנה אזרחית.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.