ראש העיר עינת קליש רותם חנכה עם ציפורה וישראל ליבוביץ את "גן האחים" על שם בניהם אופיר ונחשון ז"ל

בגן השעשועים הטובל בחורש טבעי שבפינת הרחובות טשרניחובסקי ואליהו הנביא הוסר אמש [א'] הלוט מעל השלט "גן האחים" על שם אופיר ונחשון ליבוביץ ז"ל. אופיר ונחשון, בניהם של ציפורה וישראל ליבוביץ', נולדו, גדלו והתחנכו בחיפה. אופיר, הבן הבכור, בוגר בהצטיינות של מגמת האלקטרוניקה בבית ספר "בסמת" ומתנדב במד"א, שירת בחטיבת הצנחנים. חבריו ליחידה מספרים שהיה בעל כושר ניווט מעולה ואהב לטייל. נחשון, אחיו הצעיר, ראה באופיר מודל להערצה ולחיקוי, ורצה לשרת כמו אחיו ביחידה קרבית. אופיר לקח על עצמו את המשימה להכשיר את אחיו הצעיר לשירות משמעותי ביחידה מובחרת.

ב- 6 ביולי 1993, שבוע לפני שחרורו מצה"ל, יצא אופיר עם אחיו נחשון, לטיול במדבר יהודה, ממנו לא שבו. לאחר שנעדרו במשך שלושה ימים, נמצאה גופתו של אופיר וארבעה ימים לאחר מכן נמצאה גופתו של נחשון. ההערכה היא, שנחשון נקלע למצוקה גופנית ואופיר שיצא להזעיק עזרה נפל בדרכו מצוק. נחשון ואופיר ז"ל נטמנו, זה לצד זה בבית העלמין הצבאי שבחיפה.

ראש העיר עינת קליש רותם: "סיפור חייהם ומותם של אופיר ונחשון ליבוביץ' ז"ל, מבוסס על ערכים של אהבת הזולת, אהבת העם והמולדת. טבעי שהגן הממוקם בפינת רחובות, הקרויים על שם טשרניחובסקי ואליהו הנביא המשקפים ביצירותיהם את אותם ערכים האחד בכתביו הספרותיים והשני בנבואותיו – יקרא מעתה "גן האחים", על שם אופיר ונחשון ז"ל.

ציפורה ליבוביץ אמם של אופיר ונחשון הקריאה בטקס שיר אותו כתבה עם בעלה ישראל לזכר בניהם: "נזכור אתכם ביומנו/ נזכור אתכם בלילנו/ בקומנו עם בוקר לעבודה/ ובעלותנו בלילה על יצוענו./ נזכור את צחוקכם/ ואת רצינות פניכם/ את שיחות הטלפון האין סופיות/ ואת החדר הלא מסודר./ אתם אתנו בעבודה/ ואתם אתנו במנוחה/ לעולם לא נשכח אתכם ולא ניפרד מכם/ עד אשר נגיע וננוח לצדכם./ …ובבוא היום ניפגש בעולם האמת/ ונצטרף שוב למשפחה אחת שלמה".

הבהרה: הגן נמצא ברחוב התשבי פינת טשרניחובסקי

קרדיט צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.