ראש העיר נוף הגליל פנה לראש הממשלה בבקשה לסייע לבעלי הדירות שפונו מבניין מגורים שהוכרז מסוכן

ראש העיר נוף הגליל, רונן פלוט נפגש הבוקר עם דיירי בניין 9 בשדרות אריאב שנדרשו לפנות את בתיהם בשל החשש לקריסת הבניין.

ראש העיר, רונן פלוט,  ביקש מראש הממשלה, נפתלי בנט, לעגן את הסיוע בהחלטת ממשלה. "כפי שממשלת ישראל ידעה לקחת אחריות במצבי חירום ולספק קורת גג לאזרחים שאיבדו את כל רכושם באסונות"

ביום רביעי שעבר הוצא על ידי מהנדס העיר נוף הגליל והועדה למבנים מסוכנים, צו פינוי לבניין מגורים ברחוב מנחם אריאב 9 לאחר שנמצא מסוכן למגורים בבדיקת שני מהנדסים קונסטרוקטורים.

 הצו הוצא לפינוי 24 הדירות שבבניין ודייריו נדרשו לפנות את בתיהם בתוך 72 שעות מבלי שתהיה להם כתובת ללכת אליה. חברת "עמידר"  סיפקה דיור חלופי לתשע משפחות הנמנות עם דייריה ותשע משפחות נוספות המתגוררות בשכירות פרטית עברו לדירה שכורה, אולם שש משפחות שהדירות בבעלותן הפרטית, נותרו ללא מענה.  "מדובר במשפחות קשות-יום, אשר  קורת הגג הקטנה שבבעלותן הינה כל רכושם, חלקן אף ממשיכות לשלם עליה בהלוואות שלקחו ומשכנתאות. אין חברת ביטוח שמפצה בגין מבנה מסוכן, אין משרד ממשלתי שמספק מענה וידיה של העירייה כבולות. אין מדובר רק בנוף הגליל אלא בבעיה ארצית", הסביר ראש העיר פלוט, וביקש את התערבותו של ראש הממשלה בנט באמצעות קידום הצעת החלטת ממשלה שתקבע פיצוי הולם לבעלי הדירות, על מנת שלא יישארו ללא קורת גג.

ראש העיר פלוט תיאר את הסיטואציה הקשה: "אנו רוצים לעזור, אבל ידינו קשורות. סייענו בפעולות הפינוי, בבדיקות ההנדסיות, באריזת הציוד, בסיוע שירותי הרווחה ואפילו בפתרונות אחסון אבל אין  לנו מענה דיור חלופי לתושבים אשר ביום בהיר אחד מתמוטט כל עולמם לנגד עיניהם והם מוצאים את עצמם חסרי כל וללא קורת גג."

לדברי ראש העיר פלוט :" כפי שממשלת ישראל ידעה לקחת אחריות במצבי חירום אחרים ולספק קורת גג לאזרחים שאיבדו את בתיהם באסונות שונים, כך על הממשלה לטפל בבעיה כאובה זו אשר הנפגעת  העיקרית ממנה היא האוכלוסייה המוחלשת אשר מתגוררת במבני מגורים ישנים ומתקשה להתמודד עם תחזוקתם בשל מצוקתה הכלכלית".

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.