ראשי קהילת החלל בישראל חנכו את V Planet – הפלנטריום של נוף הגליל

הפלנטריום של נוף הגליל

בין המשתתפים בטקס החגיגי שהתקיים השבוע במעמד ראש העיר, רונן פלוט: אבי בלסברגר, ראש סוכנות החלל הישראלית,  רן ליבנה, מנכ"ל קרן רמון וכפיר דמרי מייסד SPACEIL ששיגרה את החללית "בראשית 1" לירח

V- PLANET – הפלנטריום החדש של נוף הגליל נפתח השבוע בטקס רשמי וחגיגי, חודשיים לאחר שפתח את שעריו בנופארק – הפארק העירוני החדש בעיר. טקס הפתיחה התקיים ביום שלישי בהשתתפות ראשי קהילת החלל והאסטרונומיה בישראל, מדענים, מחנכים ואנשי אקדמיה והתעשייה. מפעילי הפלנטריום, בני הזוג ד"ר מרינה וד"ר גיא חץ, מייסדי Space Valley שארגנו את הטקס, יחד עם מחלקת האירועים בעירייה, קצרו שבחים על הרמה הגבוהה של המתקן ועמידתו בפרמטרים הבינלאומיים.

"לא צריך לנסוע לחו"ל בשביל ליהנות מחוויית פלנטריום ברמה בינלאומית. נוף הגליל מציגה מתקן ראוי ומשוכלל מאין כמוהו", אמר אבי בלסברגר, ראש סוכנות החלל הישראלית, וציין את ההשקעה המיוחדת של העירייה והירתמותו של ראש העיר, רונן פלוט, למיזם שמנגיש את תחום החלל לילדי העיר וכלל אזור הצפון. 

גם כפיר דמרי, מייסד SPACEIL ששיגרה את החללית הישראלית "בראשית 1" לירח, התפעל מהרמה הגבוהה של הפלנטריום. "נסעתי שעה וחצי על מנת להגיע לכאן ומה שחשוב בעיניי זה שילדי העיר לא יצטרכו יותר לנסוע שעה וחצי על מנת ליהנות מחוויית הביקור בפלנטריום", אמר.

דמרי הציג במהלך דבריו את דגם החללית "בראשית 2" שתשוגר לחלל  ואמר כי מעבר לחוויה המהנה, הפלנטריום מעניק לילדי העיר את ההזדמנות להעמיק את הידע בתחום החלל, להכיר מקרוב מדענים ואסטרונאוטים ולהבין שגם הם יכולים להגיע לירח, אם יתמידו, ילמדו וירצו בכך.

רן לבנה, מנכ"ל קרן רמון, ברך על המיזם וציין את הרמה הגבוהה של Space Valley ובני הזוג ד"ר מרינה וגיא חץ שנחשבים למומחים בתחום החלל ברמה  הבינלאומית. בטקס השתתפו  שלי רון-אדיב מנהלת קשרי חינוך וקהילה במשרד המדע וסוכנות החלל, ד"ר יגאל פתאל חבר באיגוד האסטרונומי הבינלאומי,  פרופ' גיל יודלביץ' מהפקולטה לאווירונאוטיקה וחלל בטכניון, ניצן מורן מנהל "הורייזון" – קהילת מחנכי החלל בישראל,  ד"ר עמית מושקין מהמכון הגיאולוגי הישראלי, נציגי אגודת האסטרונומים הישראליים, קרן רש"י, רפא"ל והמועצה האזורית עמק יזרעאל.

ראש העיר, רונן פלוט, הודה לאורחים הרבים שהגיעו לטקס ואמר כי בהקמת המתקן העירייה לא התפשרה על פחות מהטוב ביותר. "היה לנו ברור שאם אנחנו מקימים פלנטריום, הוא יהיה הכי משוכלל בארץ ולא פחות מזה. מגיע לילדי העיר את הכי טוב שיש, אין שום סיבה שיצטרכו לנסוע מחוץ לעיר על מנת ליהנות, לחוות וללמוד על החלל", אמר.

בהקמתו של הפלנטריום הושקעו למעלה ממיליון שקלים. עדי מלכה, גזבר העירייה ויו"ר החברה לפיתוח נוף הגליל, הוביל את הפרויקט ביד רמה ודאג שיעמוד בסטנדרטים הגבוהים ביותר.

"אנחנו גאים להגשים את החזון של  Space Valley – להפוך את מרחב העמקים והגליל לאזור המוביל בתחום החלל ברמה הלאומית ובהמשך גם בינלאומית", אמרה ד"ר מרינה חץ בנאומה, והוסיפה: "המטרה שלנו היא להנגיש את תחום החלל לכל אדם  ובכל גיל. אנחנו מאושרים שיש כאן שותפים נפלאים לדרך שמאמינים בנו ונותנים רוח גבית".

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.