פרויקט בניית פארק החלומות של נוף הגליל נכנס לישורת האחרונה

צילום דוברות נוף הגליל

הפארק כולל: פלנטריום, אמפיתאטרון, פינת חי, מתחמי ספורט אתגרי, אגם נוי ושלל אטרקציות לבילוי שעות הפנאי. צפי סיום: נובמבר 2020  

על שטח ענק, המשתרע על פני 65 דונם, מוקם פרויקט הדגל של עיריית נוף הגליל – פארק עירוני מרהיב ביופיו, המשקיף לנוף עוצר נשימה, ומציע  שלל אטרקציות לבילוי איכותי של שעות הפנאי.

הפרויקט, שיצא לדרך לפני כשלוש שנים בסיוע הקרן הקיימת לישראל בראשות דני עטר, הינו פרויקט הדגל של העירייה והעומד בראשה, רונן פלוט. למעלה מ-40 מיליון שקלים מושקעים בפארק. מרבית הכסף גויס מאיגום תקציבי חוץ עירייה: קק"ל, משרד הבינוי והשיכון, המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל, מפעל הפיס, קרן "שלם" והמוסד לביטוח לאומי. "הפארק ישדרג באופן מהותי את איכות החיים של תושבי נוף הגליל, זה יהיה מתחם בילוי מדהים בקנה מידה ארצי עם אמפיתאטרון משגע כמו בקיסריה". נמסר מהעירייה.     

האמפיתאטרון כמעט מושלם. הוא נמצא בחלקו המזרחי של הפארק, משקיף לנוף המרהיב של התבור וכולל  כ-5000 מקומות ישיבה ובמה שעונה על סטנדרטים גבוהים של מופעים ברמה בינלאומית. בחלקו הדרומי של הפארק מוקמת פינת חי, שתהווה אטרקציה לבילוי זמן איכות עבור ילדים ומשפחות. פינת החי מגודרת ובכניסה מוקמת עמדת קבלה ומידע. בעלי החיים ייבחרו על ידי אנשי מקצוע בתחום, ותהיה הקפדה על תנאי מחיה הולמים ועל טיפול מקצועי.

בלב הפארק נבנה אגם נוי אקולוגי, על גדותיו יוצבו ספסלי ישיבה להנאתם של המבקרים. "האגם המלאכותי מבוסס על מערכת אקולוגית וסינון מים בהתאם לתקנים הירוקים של העיר", נמסר מהעירייה. אטרקציה נוספת בפארק היא מצפה כוכבים בתוך מבנה כיפתי כולל יציע מיוחד למבקרים ועמדות צפייה בכוכבים. הפלנטריום יאובזר בציוד חדיש בסיוע משרד המדע והטכנולוגיה ויתקיימו בו הדרכות על חלל ואסטרונומיה. "לאורך כל הפארק ומסביבו מוקמים מתחמי משחקים לילדים ומגרשי ספורט וכושר לכל הגילים. משאבים מיוחדים מושקעים בהתקנת גופי תאורת לד מעוצבים שיאירו את כל שטחי הפארק ומצלמות אבטחה", נמסר מהעירייה וצוין כי לאחר השלמת הבנייה הפארק יועבר להפעלת החברה הכלכלית אשר כבר עכשיו נערכת לקראת הפעלתו ובוחנת אטרקציות נוספות שיעשירו את חוויית  הבילוי בפארק.

ראש העיר, רונן פלוט, ציין כי פארק חלומות של נוף הגליל מביא לידי ביטוי גם את האג'נדה החברתית שמובילה העירייה בנושא העסקת אנשים עם מוגבלויות ושילובם בקהילה. "בתחומי הפעילות השונים שמציע הפרויקט, בעיקר בפינת החי, ישולבו תושבים עם צרכים מיוחדים וייהנו מסביבת עבודה נעימה, שתחליף את מפעל מע"ש (מרכז עבודה שיקומי) הפועל בעיר", מסר פלוט בתגובה, וציין כי הפרויקט הייחודי מתבצע בשיתוף משרד העבודה והרווחה, קרן "שלם" והמוסד לביטוח לאומי.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.