עיריית נוף הגליל מבצעת עבודות להכשרת אזורי חיץ בין בתי מגורים לחורש הטבעי

צילום נוף הגליל

במטרה למנוע התפשטות שריפות תושבי נוף הגליל נהנים מאיכות חיים גבוהה בשל מיקומה של העיר בשטח המוקף מכל עבריו בחורש טבעי ורצועות נוף אולם לצד ההנאה מהטבע, מדי קיץ פורצות שריפות בשטחים המיוערים הגובלים עם בתי המגורים.

 על מנת להקדים תרופה למכה, יזם ראש העירייה רונן פלוט תכנית פעולה שעיקרה לייצר רצועת חיץ ( המכונה פסי אש) בין שכונות המגורים לבין החורש הטבעי שבו טובלת העיר. השבוע החל ביצוע הפרויקט במספר נקודות ברחבי העיר. העבודות כוללות, חישוף השטח מצמחייה שעלולה להתלקח בתנאי חום כבד, דילול ענפים ופעולה המוגדרת הרמת נוף במסגרתה נגזמים ענפי העצים הגבוהים תוך השארת הצמרת ושמירת מרחק של כעשרה מטרים בין צמרות העצים במטרה לייצר נתק בין מאסת חומר הבעירה מהקרקע לצמרות העצים.

" מדובר בפרויקט רחב היקף שיתבצע באופן מדורג ויקיף את שכונות המגורים בטבעת שגובלת עם השטחים הירוקים " מסר ראש העיר פלוט וציין כי סדרי העדיפויות בביצוע הפרויקט יתמקד באזורים המועדים לפורענות, בהם מידי קיץ פורצות שריפות וגורמות למטרד של ממש :"אנו נעשה כל מה שצריך על מנת לנטרל את סכנת התפרצות שריפות בסמיכות לאזורי מגורים בעיר על מנת לאפשר לתושבים ליהנות מהטבע ומאיכות החיים בקרבתו. " סיכם ראש העיר פלוט 

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.