עיריית חיפה מזמנת את חברת תש"ן לשימוע לפני ביטול רישיון העסק של חוות המכלים וצמצום תוקפו והיקפו

ראש העיר חיפה עינת קליש רותם, זימנה את ראשי חברת תש"ן לשימוע לפני ביטול וצמצום רישיון העסק של חוות המכלים. הזימון ניתן לחברה בעקבות ממצאי שימוע שנערך ע"י המשרד להגנת הסביבה מהם עולה כי החברה הפרה את תנאי היתר הרעלים, רישיון העסק והוראות החוק תוך גרימת מפגעים סביבתיים.

בזימון מבהירה ראש העיר כי השימוע עלול להוביל לביטול רישיון העסק אותו אמורה הייתה רשות הרישוי להנפיק לחוות המכלים לתקופה בת 10 שנים ומתן היתר זמני תחתיו לתקופה בת 6 חודשים תוך צמצום ההיתר הזמני באופן שלא יינתן היתר למכלים המושבתים.

בזימון שנשלח לראשי החברה נכתב בין היתר: "במהלך החודשים האחרונים מגיעות תלונות רבות של תושבים למוקד העירוני בגין מפגעי ריח חמורים ובלתי סבירים שמקורם לכאורה מחוות המכלים. תלונות הגיעו הן למוקד העירוני של העירייה הן לאיגוד ערים חיפה לאיכות הסביבה והן למשרד להגנת הסביבה אשר בדק וחקר את הנושא וזימן את נציגיכם לשימוע. ממצאי השימוע…העלו תמונה עגומה ולפיה הפרתם את תנאי היתר הרעלים ותנאי רישיון העסק וכן את הוראות החוק, באופן הגורם למפגעים סביבתיים".

ראש העיר מבהירה במכתבה כי מתן ההיתר הזמני ל – 6 חודשים מותנה ע"י העירייה בעמידה בכל הדרישות והתנאים שנקבעו על ידה ונשלחו לחברה בעקבות הליך הבירור אותו ערכה העירייה לחברה.

במסגרת זו דורשת העירייה בין היתר מחברת תש"ן להעביר לידיה את כל ממצאי הבדיקות והסקרים שבוצעו על ידי החברה, להגיש לעירייה תכנית עבודה לכלל המכלים המתייחסת לבדיקות התקינות שלהם, לקיים שיתוף פעולה מלא עם העירייה ולאפשר הכנסת מומחים מטעמה לשטח החווה לצורך עריכת בדיקות נדרשות.

לשימוע שיתקיים ב 26.11.20 הוזמנו גם נציגי המשרד להגנת הסביבה ואיגוד ערים חיפה לאיכות הסביבה.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.