משאירים את הסטודנטים בנוף הגליל

משאירים את הסטודנטים בנוף הגליל

פורום סטודנטים וצעירים בנוף הגליל התכנס השבוע ל"שולחן עגול" עם ראש העיר רונן פלוט ומנכ"לית העירייה חוה בכר

בנוף הגליל 1221 סטודנטים בגילאי 20-29. על פי בדיקה שערכה מנכ"לית העירייה, חוה בכר, השנה נרשמה עלייה משמעותית במספר הסטודנטים, וזאת על רקע משבר הקורונה והשלכותיו. "מציאות הקורונה גרמה לסטודנטים רבים לחזור להורים ולחסוך בהוצאות שכ"ד לנוכח הלימודים המתקיימים בזום. זוהי הזדמנות פז לייצר תשתית תעסוקתית, קהילתית ותרבותית לאוכלוסייה הצעירה על מנת לחזק את תחושת השייכות שלה ולהשאיר אותה בעיר", הסבירה יוזמת הפורום, מנכ"לית העירייה חוה בכר.

במפגש השתתפו נציגי סטודנטים מקהילת "תוצרת הארץ", עובדי מרכז הצעירים, נציגי רשת המרכזים הקהילתיים בהנהלתה של בתיה כהן, ראשי  תכנית "התושב במרכז" מבית קרן רש"י, חברי מועצת העיר מנחם גנדל ודוד שינאן ונציגי קהילות שונות בעיר. ראש העיר, רונן פלוט, פתח בדברי סקירה על הפעולות שהעירייה מבצעת לטובת השארת הצעירים בעיר באמצעות יצירת מקומות תעסוקה איכותיים, היצע דיור אטרקטיבי ואיכות חיים ברמה גבוהה שבאה לידי ביטוי במגוון של שירותים המקיפים את כל תחומי החיים. "אני מברך על עצם ההתכנסות של הפורום הזה, זהו צעד חשוב בדרך להשגת היעד", אמר פלוט וציין כי הדרך להשגת היעד נעוצה ביכולת לבנות שיח פתוח ולמפות את החסמים המונעים מהקהילה הצעירה להישאר בעיר עם סיום הלימודים האקדמיים.

מנכ"לית העירייה, חוה בכר, אמרה כי  המפגש הראשון הוגדר כהתנעה בלבד ובהמשך יתקיימו מפגשים על פי חלוקה לקבוצות מיקוד. "אנחנו פה כדי לאתר את הצרכים להם זקוקים הסטודנטים ולגבש אסטרטגיה למתן מענה אמיתי ברמת התעסוקה, הדיור, החברה והקהילה כך שבשורה התחתונה יהיו לסטודנטים את כל הסיבות הטובות להישאר בעיר ולבנות בה את עתידם".

בכר ציינה כי לא כל הסטודנטים עוזבים את העיר בתום לימודיהם וכי יש רבים שנהנים מחיי קהילה עשירים ומצליחים להתקבל למשרות טובות ולבנות את חייה בעיר בה נולדו והתחנכו. "קהילת הסטודנטים 'תוצרת הארץ' היא דוגמה נפלאה לסיפור הצלחה שבא לידי ביטוי, בין היתר, בביקוש העולה וגובר", אמרה בכר והוסיפה כי בשנת תש"פ נרשמו 112 סטודנטים בלבד למלגת מפעל הפיס ואילו בשנה האחרונה תשפ"א נרשמו 250 סטודנטים, פי שתיים ויותר. "אין ספק שלמציאות הקורונה יש תפקיד מרכזי בגידול המשמעותי, אבל מבחינתנו זהו חלון הזדמנויות יוצא מן הכלל על מנת להשאיר את הצעירים בנוף הגליל".

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.