ממשיכים להיאבק בתופעת חזירי הבר: יותר מ 1500 פחים קובעו, 35 קנסות חולקו למאכילי חזירים

פוזיציה!
פוזיציה!

הקנסות בשיעור 730 ש"ח נרשמו במהלך החודש האחרון, לאחר מסע הסברה נרחב אותו קיימה העירייה במטרה להעלות את מודעות התושבים לחשיבות השמירה על ניקיון המרחב הציבורי והאיסור החל על האכלת חיות בר. בתוך כך, נרשמו ע"י אנשי אגף הפיקוח הכללי עשרות התראות לתושבים שנצפו כשהם מאכילים חזירי בר בהם מוסבר כי מדובר בעבירה על חוק העזר לחיפה (שמירת הסדר והניקיון), תוך גרימת מפגע תברואתי ובריאותי חמור. האכלת חיות בר נכתב בהתראות גורמת להגעת חיות בר ומזיקים למיניהם לרבות חזירי בר, עורבים, חולדות, עכברים ובעקבותיהם גם נחשים".

מנהל אגף הפיקוח הכללי אילן חודדה מסר כי מפקחי העירייה ממשיכים בפעילות האכיפה המוגברת בהם נצפו תושבים המאכילים חזירי בר וציין כי בעקבות רישום הקנסות ירד באופן משמעותי מספר המאכילים את חזירי הבר ובעקבות כך גם מספר התלונות על חזירי בר בשכונות אלה.

לדברי מנהל אגף התברואה גיל עטיה כ – 1500 פחי אשפה קובעו מתחילת השנה והוסיף כי במקביל לפעולות האכיפה ממשיכה העירייה בקיבוע של מאות פחי אשפה מדי חודש במטרה למנוע הפיכתם ע"י חזירי הבר. קיבוע פחי האשפה נעשה בשכונות בהן תופעת חזירי הבר בולטת ועל פי תלונות תושבים בנושא. בתוך כך, ממשיכה העירייה להחליף בשיתוף תאגיד ת.מ.י.ר את מתקני המחזור הכתומים במתקני אצירה גדולים העמידים בפני חזירי הבר.

פעילות העירייה מתבצעת בשיתוף עם רשות שמורות הטבע והגנים, תוך שימוש בכל הדרכים המוכחות להרחקת חיות הבר מהעיר לרבות מעבר לצמחיה שאינה מושכת חזירי בר, גידור גינות ציבוריות, חינוך והסברת חשיבות שמירת הניקיון במרחב הציבורי.

האקולוגית העירונית יעל אולק, המרכזת את פעולות העירייה בנושא אמרה כי חזירי הבר פולשים לעיר בעקבות זמינות המזון הגבוהה, האכלה מכוונת או עקיפה של חזירי הבר גורמת נזק לא רק לתושבים אלא גם לחיות הבר".

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.