מזל טוב: עיריית צפת זכתה במכרז להקמת עמדות טעינה מהירות לרכבים חשמליים!

מספר חודשים לאחר שראש העיר שוקי אוחנה החל את מהפיכת הרכבים החשמליים בצפת ורכש עבור צוותי השטח רכב חשמלי זעיר וחסכוני, מהפכת כלי הרכב החשמליים ממשיכה: משרד האנרגיה הודיע בסוף השבוע החולף לעיריית צפת כי זכתה בהקמת עמדות טעינה מהירות (DC) לכלי רכב חשמליים כחלק מפרויקט ארצי להצבת מערכות איכותיות מהירות ומתקדמות. ראוי לציין כי בחודש שעברה זכתה צפת גם במכרז ל-18 עמדות איטיות כמערך פריסה נוסף, אך במערך העמדות המהירות- צפת העיר הצפונית היחידה.
ראש עיריית צפת שוקי אוחנה
צילום: עיריית צפת

על פי התוכנית, כל עמדה מסוג זה יכולה בתוך כ-7 דקות בלבד לטעון רכבים  לנסיעה של למעלה מ-100 ק"מ ברכב חשמלי.

12 חברות זכו בתמיכה להקמת עמדות טעינה מהירות (DC) באתרים שונים ברחבי הארץ, בין היתר, בתחנות דלק, כבישים מהירים, מרכזי קניות וצמתים מרכזיים. מדובר בסך הכל ב-97 עמדות טעינה מהירות, להן נותן המשרד סך של כ- 15  מיליון ₪. חברות האנרגיה סונול, דלק, דור אלון ו־Ten יקימו 30%  מעמדות הטעינה המהירות

במשרד האנרגיה מעריכים כי הצבת העמדות תאיץ את המעבר לרכבים חשמליים שכן להערכתם מדובר בתופעת "ביצה ותרנגולת", במקביל הערכות הם כי יבואני הרכב יחלו להביא לישראל דגמים רבים של מכוניות חשמליות. נתוני משרד האנרגיה לסוף 2018 העידו שמספר כלי הרכב החשמליים נע סביב 1,000 יחידות בלבד, כאשר תחזיות המשרד שב־2025 לפחות רבע מהיקף המכירות יהיה מבוסס על רכב חשמלי.

ראש עיריית צפת שוקי אוחנה ציין: "זו בשורה נפלאה לעיר צפת שהינה עיר ירוקה ומתקדמת בכל נושא איכות הסביבה, שימוש באנרגיה סולארית וכעת גם ברכבים חשמליים. צפת מתחדשת גם בתחום זה ואני מודה למשרד האנרגיה ולשר יובל שטייניץ על בחירת צפת גם לעמדות איטיות וגם לעמדות מהירות".

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.