[מקומי]לומדים לשנות: התיכון החברתי חיפה יוקם בשנה"ל הבאה

רשת דרור בתי חינוך מאמצים את המודל המצליח של התיכון החברתי בקרית אתא ופותחים בשכונת בת גלים את התיכון החברתי-חיפה, שיציע לתלמידים מסלולי לימוד ייחודיים ביניהם מגמת אקו-ים וניו מדיה לצד דרך חינוך דיאלוגית, חברתית והתנסותית בשנים האחרונות ברשת דרור בתי חינוך מובילים בהצלחה גדולה חדשנות פדגוגית במספר בתי ספר ברחבי הארץ.
לאור ההצלחה של בתי הספר, ביניהם התיכון החברתי בקריות, שזכה בפרס בית הספר המצטיין בשנת הלימודים האחרונה, הוחלט לפתוח בשכונת בת גלים את "התיכון החברתי-חיפה", תוך אימוץ קונספט חינוכי שישלב בין מסלולי לימוד ייחודיים לפדגוגיה דיאלוגית, חברתית והתנסות מעשית. זאת מתוך כוונה לפתוח עבור התלמידים תחומי עניין חדשניים לצד הענקת סביבה לימודית תומכת ומותאמת לצרכי התלמיד.
התיכון החברתי-חיפה, שיחל את פעילותו בשנת הלימודים תש"פ נתמך על תובנות שנצברו לאורך השנים ויפעל עפ"י דגם של שני שני מחנכים בכיתה של כ-20 תלמידים, יציאה מגבולות הכיתה ושבירת מבנה הלמידה הפרונטלית, תוך עיסוק במציאת פתרונות לבעיות האמיתיות של החברה.
הפדגוגיה המובילה את ביה"ס מושתת על שלושה אבני יסוד: חינוך דיאלוגי – דיאלוג בין התלמידים למחנכים ובינם לבין עצמם. חינוך משנה חברה – למידה בקבוצות המעודדת חשיבה ביקורתית ואקטיביזם חברתי, במטרה לקחת אחריות על הסביבה והחברה הישראלית. וחינוך תוך כדי התנסות מעשית וחווייתית בתכנים הנלמדים, המחוברים לחיים. השילוב של אבני יסוד אלה מאפשר התאמת תוכנית לימודים אישית וייחודית לכל תלמיד בהתאם לאופיו וכישוריו, לצד התוכנית הקבוצתית המשותפת.
התיכון החברתי-חיפה פותח את שעריו לתלמידים המעוניינים בחוויית למידה משמעותית והובלת שינוי חברתי. התיכון החדש יפתח בשכונת בת גלים ויחליף את תיכון שהם שפעל במקום עד כה.
ענבל רון, מנכ״לית ״דרור בתי חינוך״ מספרת: ״בתיכון החברתי-חיפה החלטנו ליישם את התובנות המתקדמות ביותר שנמצאות היום בשדה החינוך. אנחנו רואים את הכיתה כקבוצה חברתית לכל דבר ושמים במרכז העשייה החינוכית את היחסים בין חברות וחברי הקבוצה, ובינם לבין החברה הסובבת אותם. אני מאמינה כי הלמידה הטובה ביותר נעשית באופן בו בני הנוער אינם נמצאים תחת לחץ מבחנים וציונים, אלא באים ללמידה מתוך סקרנות אמתית ורצון לידע ולהתפתחות. כשהמוטיבציה ללמוד נובעת מסקרנות ורצון לשנות, האיכויות הייחודיות והאישיות של כל תלמיד מרקיעות שחקים וזה מרגש לראות זאת כל פעם מחדש. כמובן שהתיכון החברתי ייתן את כל הנדרש ברמה הגבוהה ביותר לכל תלמידה ותלמיד שיבחרו לגשת לבחינות הבגרות, כבכל בית ספר אחר ואף יותר מכך".
לראשונה בישראל תושק מגמת אקו ים לצד הענקת סביבת למידה מיטבית, ישיקו בתיכון החברתי מגמות חדשניות ופורצות דרך, ביניהן: מגמת אקו ים ומגמת ניו מדיה חברתית. כבר בימים אלו מוקמת לראשונה בארץ מגמת אקו-ים. המגמה נוצרה בשיתוף פעולה עם המכון לחקר ימים ואגמים ובעזרת הידע והמכשור המתקדם ילמדו התלמידים לפתח פתרונות לבעיות המחר בעולם הים. מסלול זה משלב לימודים והכשרה מקצועית, ובוגרי המגמה יזכו לתעודת מקצוע בתחום ניהול משאבי ים בראייה אקולוגית.
עומר פרטר שמוביל את הקמת המגמה אומר: "מעבר לאהבתי הגדולה לים ולחיים שבו, הים הוא המשאב הגדול ביותר של האנושות בתחומים רבים כמו אנרגיה, מים, מזון, שטח ומחצבים. תחום הידע הקשורים לים הולכים ומתפתחים במהירות עצומה ומציעים פתרונות לבעיות אדירות, צריך לדעת לנצל את המשאב הזה בצורה אחראית תוך כדי שמירה על המאזן האקולוגי."
עוד עומר פרטר: "המגמה הינה פרי של שיתוף הפעולה בין האגף להכשרה מקצועית במשרד העבודה והרווחה לרשת דרור בתי חינוך מבית דרור ישראל, הממשיך להיות פורה ולהציע לתלמידנו את המגמות החדשניות ביותר בתחום החינוך וההכשרה המקצועית."
שולי אייל, ראש האגף להכשרה מקצועית במשרד העבודה והרווחה הסביר כי: ״התיכון החברתי- חיפה הוא הסנונית הראשונה המבשרת את פריצת הדרך אותה מוביל היום האגף; הקמת בתי ספר דואליים-הומניסטיים שיאפשרו לימודים והכשרה במקצועות עתידיים פורצי דרך לצד פדגוגיה הומניסטית ששמה את התלמיד וצרכיו החברתיים והלימודיים במרכז. זוהי הסתכלות חדשנית על מה צריך וראוי להיות בית הספר העתידני ובתיכון החברתי מיישמים זאת הלכה למעשה ומפתחים מגמות ייחודיות״ התיכון החברתי–חיפה מזמין את הציבור לימים פתוחים ביום שישי ה-12/4/19 ושישי ה-31/5/19 בשעה 10:00 במכון לחקר ימים ואגמים חיפה.
פרטים נוספים באתר התיכון החברתי חיפה ובטלפון: עומר פרטר 054-6738808
צילום : אור זקש

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.