אות הנשיא לחיים משותפים הוענק לאורט אחווה גלבוע![מקומי]

התקווה הישראלית מגיעה מהגלבוע: שנה וחצי לאחר שמוא"ז הגלבוע זכתה לקבל את "אות לתקווה ישראלית בחינוך לרשויות מקומיות", זוכה ביה"ס העל-יסודי "אחווה גלבוע" באות "התקווה ישראלית בחינוך", המוענק לבתיה"ס המובילים בעשייתם לביסוס השותפות בין המגזרים בחברה הישראלית. עבור מוא"ז הגלבוע מדובר באירוע מרגש במיוחד, המשקף תהליך ארוך בהובלתו ראש המועצה, המחבר בין האמרה הארגונית, לפיה "החינוך הוא התשובה לכל השאלות", לבין המודל המוצלח של חיים המשותפים במועצה.

 

לקבלת האות מידי נשיא המדינה, עלה לבמה ראש המועצה, עובד נור, יחד עם עבד אבו-אחמד, מנהל ביה"ס העל-יסודי "אורט אחווה גלבוע". אתם לבמה עלו גם מנהל החט"ב, מוחמד סלימאן זועבי, והתלמיד ג'וליאן שנראה (מוקייבלה), תלמיד בכיתה י"ב, הלוקח חלק בפרויקט "גשרים לשלום". לבית הנשיא הגיעו הדמויות הפעילות בתחום החינוך בגלבוע, על מנת להיות עם אנשי "אחווה גלבוע" ברגע המרגש, ביניהם יאיר ילובסקי, ראש מינהל החינוך, ענת מור, מנכ"לית המועצה, הישאם זועבי, סגן ראש המועצה, חברי מליאה וראשי וועדים מכפרי הגלבוע. המשלחת המכובדת מהגלבוע כללה בנוסף את נציגי ההנהגה המקומית בביה"ס: אמין זועבי (טמרה), מאנר זועבי (נאעורה) ושירה זועבי (נאעורה), שלושתם תלמידי כיתה י'ב, הלוקחים חלק משמעותי במיזמים המבססים את השותפות.

 

עובד נור, ראש המועצה: "אנו שמחים ונרגשים שבית הנשיא חזר ומצא אותנו ראויים בשנית לקבלת פרס התקווה הישראלית לחינוך. דווקא בתקופת בחירות בה מנסות מפלגות מסוימות לקרוע ולשסות את שבטי ישראל האחד בשני – אנו גאים להוות מודל ודוגמה לחיים ופעילות של אחדות וקירוב לבבות. נבחרנו בחרנו ונועדנו לחיות כאן ביחד כל בני אברהם לנצח. וחרף האתגרים נעשה זאת בתוך כבוד והערכה האחד לשני."

 

במוא"ז הגלבוע התרגשו במיוחד מקבלת הפרס מידי נשיא המדינה הנוכחי, וזאת על רקע תחושת ההקצנה בחברה הישראלית, שאף הגיעה לשיאים שלילים, בהתייחסות למוסד הנשיאות. בגלבוע רואים בראובן (רובי) ריבלין, כאישיות רמת דרג המציעה אלטרנטיבה מבורכת: שותפות של שונים!

 

ביה"ס העל-יסודי "אורט אחווה גלבוע", שוכן בסמוך לכפר נאעורה ולומדים בו 1125 תלמידים, המגיעים מחמשת הכפרים הערבים שבגלבוע. האות היוקרתי ניתן לביה"ס בעבור תכנית מפורטת הכוללת חשיפה למפגשים חברתיים לימודיים בין התלמידים עם מקביליהם מהחברה היהודית. מדובר על 9 תכניות מגוונת הן מבחינת תכנים והן בהתאמה לשכבות. חלק ניכר מאותם תכניות הן מיזמים מקומיים, שנולדו בגלבוע, במסגרת שיתופי פעולה יזומים עם ביה"ס השכן, הרב-תחומי "עמל עמק-חרוד"

 

עבד אבו-אחמד, מנהל "אחווה גלבוע", אף נבחר לברך בשם בתי הספר הזוכים, ויחד עם יוטה דוידוביץ'- מועטי (מנהלת ביה"ס למדע וטכנולוגיה ע"ש ויצמן), הודה בשמם על הענקת האות, ואמר כי "חינוך לחיים משותפים הוא משימה מתמשכת שיש לקיים אותה לנצח. על מנת להבנות את המחויבות הערכית לחינוך לחיים משותפים, תפקידנו להדגיש את המשותף בין שתי החברות, ערבים ויהודים, ולנטוע את המסר של כבוד הדדי וקבלת האחר, באחריות ובחוכמה. כך נוביל ליצירת נוער גאה שמשתלב בחברה הישראלית בצורה מיטבית ומשמעותית, ונגביר בו ערכי נתינה והתנדבות למען הקהילה".

 

צילום: מארק ניימן לעמ.

 

בלי וירוסים. www.avast.com

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.