מאות מתקני מחזור כתומים מוחלפים בשכונות רכס הכרמל במתקני אצירה גדולים העמידים בפני חזירי בר

שיתוף פעולה בין העירייה לתאגיד תמיר האחראי על נושא מחזור האריזות בישראל, במסגרתו יוחלפו הפחים הכתומים הקיימים בפחים גדולים בנפח 3000 ליטר, העמידים בפני חזירי בר הודות לבסיס הרחב והכבד המונע את הפיכתם ע"י חזירים.

הבוקר [ג'] הוצבו עשרות פחים ראשונים מהדגם החדש באזור דרך הים ולאחר מכן יפרשו מאות כלים נוספים בשכונות הרכס בהן קיים ריבוי של חזירי בר.   החלפת הפחים המיועדים למחזור אריזות ביתיות מתבצעת יחד עם קיבוע אלפי מכלי אשפה ירוקים במסגרת פעולות העירייה להרחקת חזירי הבר משכונות המגורים.

חיפה כמו ערים רבות אחרות בארץ ובעולם, הגובלות בשטחים טבעיים, מתמודדת עם חיות בר הפולשות לעיר בה הן מוצאות מזון בריכוזי פסולת, פחי אשפה, שאריות מזון של חיות מחמד ועצי פרי. 

במסגרת זו נוקטת העירייה בכל האמצעים המוכחים להרחקתם מתוך הבנה כי רק שילוב של מספר אמצעים, שיבוצעו בו-זמנית, יוכל לתת מענה ראוי, גם אם לא מוחלט, לצמצום הקונפליקט בין תושבי העיר לחיות הבר.

מדובר בתהליך ארוך, המחייב משאבים, לימוד ועבודה מתואמת של כלל הגורמים העוסקים בנושא, לרבות "רשות הטבע והגנים" שכבר נרתמה לפעילות עם העירייה, כמו גם שיתוף פעולה מצד תושבי העיר, בעיקר בכל הקשור לשמירה על ניקיון המרחב הציבורי ממקורות מזון ומים, המהווים גורם משיכה עיקרי של חיות בר לעיר.    

הפעולות מרוכזות ע"י האקולגית העירונית יעל אולק: "פחי האשפה מהווים מוקד משיכה לחזירי הבר. הניסיון מלמד כי בשכונות בהן טופלו מכלי האשפה הפסיקו חזירי הבר להגיע ועל כן משקיעה העירייה משאבים ומאמצים רבים בהחלפת פחי המחזור במתקנים כבדים ועמידים בפני חזירי הבר".

מנכ"ל תאגיד מחזור האריזות תמיר, רני איידלר: "ההצלחה של תאגיד תמיר במהפיכת המחזור בישראל תלויה באמון הציבור בתהליך ובכך שיש מי שקשוב לצרכים השונים הקיימים בכל מקום ולפעמים בכל רחוב. לאחר שקיבלנו פניות מתושבי העיר וגם ראינו סרטונים בהם רואים את החזירים הופכים את הפחים הסטנדרטיים, בחרנו ביחד עם העירייה את כלי האצירה הגדולים הללו ואני קורא לחיפאים להמשיך ולהפריד נכון את הפסולת ולהשליך אריזות פלסטיק, מתכת וקרטוני משקה לפח הכתום, אריזות זכוכית לפחים הסגולים ואריזות קרטון ונייר לפחים הכחולים".

מצ"ב צילום ראובן כהן דוברות עיריית חיפה

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.