"חיפה היא עיר שחיה ושנושמת כדורגל ולכן אך טבעי הוא שהעיר הראשונה, בה יוקם מוזיאון הכדורגל הראשון בארץ, תהיה חיפה"

קרדיט צילומים ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה

כך אמרה היום ראש עיריית חיפה, עינת קליש רותם, בטקס חגיגי, שנערך במתחם האצטדיון העירוני, "סמי עופר" בחיפה, לרגל הנחת אבן-פינה להקמת מוזיאון הכדורגל הראשון בישראל, שיהיה המוזיאון הרשמי של מועדון הכדורגל "מכבי חיפה".

בטקס, שנערך בהשתתפות עשרות מוזמנים, נכחו כאמור ראש עיריית חיפה, סגנה וממלא מקומה – נחשון צוק, שהוביל את המהלך וקידם אותו לאורך השנה וחצי האחרונות, מזכיר הממשלה – שלום שלמה, נשיא מועדון כדורגל "מכבי חיפה" – יעקב שחר, מנכ"ל אצטדיון "סמי עופר" וכן שחקני קבוצת מכבי חיפה בעבר ובהווה.

בדברי הברכה שנשאה ראש העיר בטקס אמרה קליש רותם, כי: "מועדון "מכבי חיפה" בכדורגל הוא מועדון בעל עבר מפואר, הפועל, הלכה למעשה, לחינוך ולעיצוב דור העתיד – הן במגרש והן מחוצה לו, ומציג עשייה רחבה ומעמיקה והשקעה רבה בפעולות ערכיות וחינוכיות, בהן פעילות קהילתית רחבה ולחימה עיקשת באלימות ובגזענות. אין לי ספק, כי המוזיאון החדש שיוקם יהווה אטרקציה תיירותית, לא רק עבור אוהדי הקבוצה, אלא גם עבור כל חובבי הספורט בארץ, באשר הם, וימשוך אליו מידי שנה עשרות אלפי מבקרים, כמקובל בכל העולם".

המוזיאון החדש, שיוקם במתחם האצטדיון על פני שטח של כ-750 מ"ר, יעמוד בסטנדרטים אירופאיים גבוהים ביותר ויאפשר לקבל הצצה אל עבר ההיסטוריה של המועדון, שיציין בשנה הבאה 110 שנים להקמתו, באמצעות מאות הפריטים שיוצגו בו.

מוקדם יותר, נערך בסמוך למתחם האצטדיון טקס נוסף, בו הונחה אבן פינה לרחוב שייקרא בעתיד על שמו של נשיא מועדון מכבי חיפה, יעקב שחר, בשלב השני של שכונת נאות פרס, שיוקם בעתיד ויכלול למעלה מ-5,000 יחידות דיור חדשות.

ראש עיריית חיפה, עינת קליש רותם: "ברצוני לברך את כל שמי שפעל והיה שותף להחלטה היסטורית זו, ובראשם – סגני וממלא מקומי, נחשון צוק, שהוביל את המהלך מטעם העירייה ופעל רבות לקידומו ולנשיא המועדון, יעקב שחר, שהודות לתרומתו הרבה, הפך מועדון מכבי חיפה בכדורגל לאימפריית כדורגל בעלת שם עולמי, שהישגיה הביאו כבוד רב לעיר. אין לי ספק, שהקמת המוזיאון החדש תהווה אבן דרך לפיתוחו העתידי של האצטדיון".

נשיא מועדון כדורגל "מכבי חיפה", יעקב שחר: "הפכנו את קבוצת הכדורגל שלנו למועדון מוביל בישראל, המוכר ומכובד גם מחוץ לגבולות ארצנו. הבאנו כבוד לכדורגל הישראלי בכלל ולעיר חיפה במיוחד. על הפעילות הברוכה שלנו לאורך זמן, מוקירה היום העיר חיפה ומניחה אבן פינה לרחוב על שמנו".

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.