חברי מועצת העיר עכו פנו לראש הממשלה לתיקון האפלייה בהטבות המס של תושבי העיר

חברי מועצת העיר עכו פנו השבוע בבקשה דחופה לראש הממשלה, בנימין נתניהו וביקשו את התערבותו לתיקון חוק הטבות המס ולהשוות את התנאים שמקבלים תושבי העיר עכו לאלה של תושבי נהריה. לדבריהם, חוק הטבות המס במתכונתו הנוכחית פוגע בכלל תושבי העיר עכו פגיעה אנושה.
פוזיציה!
פוזיציה!

שינוי חוק הטבות המס אמור להיכנס לתוקפו ב-1 ביולי השנה ולהחריף את האפליה בין תושבי עכו לתושבי נהריה והצפון. שינוי החוק מפחית את שיעור הטבת המס לתושב עכו ל-7% לעומת העלאת הטבת המס לתושב נהריה ל-12%. במקביל תקרת השכר לקבלת הטבת המס בעכו תעמוד על 132 אלף ₪ לעומת נהריה על 204 אלף ₪. משמעות האפליה היא שבנהריה ניתן להגיע לתוספת נטו של עד 25 אלף ₪ בשנה לעומת עכו עד 9 אלף ₪.

על המכתב עליו חתומים  חברי מועצת העיר, יהודים וערבים הם טוענים, שמדובר בהחלטה מפלה של הענקת הטבת מס לתושבי נהריה עד פי שלושה מאשר לתושבי עכו.

"אדוני ראש הממשלה, איך נתת יד לפגיעה כזו? כיצד הסכמת להעביר חוק שהופך את תושבי עכו לסוג ב'?", שואלים חברי מועצת העיר, "החוק הזה מפלה בין שתי ערים סמוכות, כמעט תאומות, שמבלות אלה אצל אלה".  לדברי חברי מועצת העיר, שינוי בהטבות המס מהווה פגיעה בעיר שהתפתחה בשנים האחרונות ועומדת כיום בחזית הערים המתקדמות וההישגיות ביותר.

"אתה מכיר את ראש העיר, איש ליכוד, שבמהלך סיזיפי רומם את העיר, הרחיב אותה, פיתח אותה, הצעיד אותה קדימה, עצר את ההגירה השלילית ויצק לתוכה את כל מרכיבי הקדמה. את כל זה אתה רוצה להרוס במהלך אחד חסר אחריות?", תוהים חברי המועצה במכתבם לראש הממשלה.

עוד כותבים חברי מועצת העיר לראש הממשלה: "אנו רוצים להאמין שמדובר באינטרס משותף, שלנו ושלך, ונשמח שהעניין יטופל. לידיעתך, על פי תחשיבי משרד האוצר השוואת הטבת המס בין הערים עומדת על 8 מיליון ₪ שנתי. סכום אפסי למדינה, הצלה של עיר שלמה. חשוב לנו להדגיש כי מחובתנו כלפי תושבי העיר לא לנוח ולא לשקוט ולפעול בכל הכלים שיעמדו לרשותנו כדי שהעיר עכו לא תיפגע".

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.