התקווה הישראלית מגיעה מהגלבוע: אות הנשיא לחיים משותפים הוענק לאורט אחווה גלבוע!

פוזיציה!
פוזיציה!

שנה וחצי לאחר שמוא"ז הגלבוע זכתה לקבל את "אות לתקווה ישראלית בחינוך לרשויות מקומיות", זוכה ביה"ס העל-יסודי "אחווה גלבוע" באות "התקווה ישראלית בחינוך", המוענק לבתיה"ס המובילים בעשייתם לביסוס השותפות בין המגזרים בחברה הישראלית. "אחווה גלבוע", הינו אחד מתוך ארבעה בתי ספר שזכו השנה באות היוקרתי, כאשר למעלה מ-150 מוסדות חינוך, מכל רחבי המדינה, הגישו מועמדות.

עבור מוא"ז הגלבוע מדובר באירוע מרגש, המשקף תהליך ארוך בהובלתו ראש המועצה, במהלכו חרטה על דגלה את האמרה לפיה "החינוך הוא התשובה לכל השאלות". במקביל לכך, מתקיים בגלבוע מודל מוצלח של חיים משותפים המייצג כהלכה את הרקמה האנושית המחברת בין כל תושבי המועצה.

עובד נור, ראש המועצה: "ביטחוננו ושגשוגנו כמדינה וכאזרחיה, תלוי בראש ובראשונה בהבנתנו כי נבחרנו ובחרנו לחיות כאן ביחד, כל בני אברהם- לנצח נצחים. במקום להתנכר אנו בוחרים להתקרב, ולהשתבח האחד מהשני. חרף כל האתגרים- אנו בוחרים- וביתר שאת- בחיים המשותפים!"

במוא"ז הגלבוע התרגשו במיוחד מקבלת הפרס מטעם נשיא המדינה הנוכחי, וזאת על רקע תחושת ההקצנה בחברה הישראלית, כאשר ראובן (רובי) ריבלין, מקדם אלטרנטיבה מבורכת: שותפות של שונים!

ביה"ס העל-יסודי "אורט אחווה גלבוע", שוכן בסמוך לכפר נאעורה ולומדים בו 1125 תלמידים, המגיעים מחמשת הכפרים הערבים שבגלבוע. את חט"ב מנהל מוחמד סלימאן זועבי, ואילו את החטיבה העליונה מנהל עבד אבו-אחמד. האות היוקרתי ניתן לביה"ס בעבור תכנית מפורטת הכוללת חשיפה למפגשים חברתיים-לימודיים בין התלמידים עם מקביליהם מהחברה היהודית. מדובר על 9 תכניות מגוונת הן מבחינת תכנים והן בהתאמה לשכבות. חלק ניכר מאותם תכניות הן מיזמים מקומיים, שנולדו בגלבוע, במסגרת שיתופי פעולה יזומים עם ביה"ס השכן, הרב תחומי עמק חרוד.

עבד אבו-אחמד, מנהל החט"ע באחווה גלבוע: "חינוך לחיים משותפים הוא משימה מתמשכת. תפקידנו להדגיש את המשותף בין שתי החברות, ערבים ויהודים, ולנטוע את המסר של כבוד הדדי וקבלת האחר, באחריות ובחוכמה. כך נוביל ליצירת נוער גאה שמשתלב בחברה הישראלית בצורה מיטבית ומשמעותית, ונגביר בו ערכי נתינה והתנדבות למען הקהילה".

קרדיט: מארק ניימן לעמ

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.