הצליל החיפאי: נשף ריקוד ערבי – יהודי

תלמידי בתי הספר היסודיים "בן גוריון", "נזירות נצרת", "דינור" ו"חיוואר" חגגו בנשף משותף את סיומה של תכנית "כיתות רוקדות".

כ 220 תלמידי כיתות ד' – ה', מארבעה בתי ספר בחיפה השתתפו בשבוע שעבר [ד'] בנשף ריקודים סלוניים שהתקיים באולם בי"ס "דינור", בו חגגו יחד עם הוריהם ומוריהם את סיומה של תכנית "כיתות רוקדות". מפגשי הכיתות הרוקדות התקיימו בשלושת החודשים האחרונים בארבעת בתי ספר: שתי כיתות ב"חיוואר", שתיים מ"בן גוריון", שלוש מ"דינור" ושלוש מבית הספר "נזירות נצרת". במסגרת התכנית נפגשו התלמידים פעמיים בשבוע לשיעור שהוקדש בכל פעם לריקוד שונה.


התכנית נבנתה בהשראת הסרט "ניו יורק רוקדת" – סרט תיעודי אמריקאי, המתאר כיצד הריקוד משפיע באופן חיובי על ילדים הלומדים בבתי ספר יסודיים בשכונות הכרך הגדול ביותר בעולם, ניו יורק. מנהלת התכנית, מירי שחף, ראתה בחיפה מודל מיוחד, והציעה אותו לארבעת מנהלי בתי הספר שהרימו את הכפפה וכך יצאה לדרך התכנית, אותה הנחו אנשי חינוך בעלי רקע במחול, שעברו הכשרה ייחודית ליישום התכנית בניו יורק.


איריס כהן -דור, מנהלת בית הספר "בן- גוריון", אשר מוביל את התוכנית זו השנה השנייה: "מדובר בלימוד מגוון ומיוחד אשר מקרב בין התלמידים, חושף אותם לצלילים ולריקודים אחרים, תוך הקפדה על נימוס והקשבה. אנו שמחים להיות חלק מתוכנית מיוחדת המשמרת את מרקם החיים המיוחד של חיפה".


רונית ברזני, מנהלת בית הספר היסודי "דינור": "התכנית מאפשרת לטפח את האקלים הבית- ספרי בעזרת ריקוד. המפגשים מתקיימים במסגרת שעות הלימודים. כל תלמידי הכיתה משתתפים בהם ורוקדים במעגלים- בנים ובנות, תלמידים מצטיינים, תלמידים ביישניים ותלמידי שילוב חינוך מיוחד. כולם מרגישים שווים במעגל, כולם מדברים את שפת הריקוד המושתתת על משמעת, הקשבה, כבוד והדדיות".


מצ"ב צילום הניתן לשימוש עיתונאי ללא תמורה   

באדיבות בי"ס דינור




Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.