המתנדבת שחילצה יהודים התאהבה באוקראיני

עורכת הדיו שרין סולן. צילום יח"צ
עורכת הדיו שרין סולן. צילום יח"צ

מתנדבת ישראלית הנמצאת עם משלחת ישראלים גדולה על גבול אוקראינה התאהבה במקומי. הבעל ביקש להוציא צו עיכוב יציאה מהארץ נגד אשתו והבהיר: "הילדים שלנו לא פחות חשובים"

משלחת של ישראלים השוהה בגבול אוקראינה פולין ובה עשרות נשים וגברים שמטרתם אחת, לסייע ליהודים לצאת מאוקראינה המופגזת, מייצרת, כך מסתבר, דרמות לא פשוטות בישראל. במהלך השהות של המשלחת, שנמשכת עד עצם היום הזה, הכירה אחת הפעילות גבר אוקראיני שצורף למשלחת, כמו עשרות רבות אחרים, שסייעו כנהגים וספקי מזון.

במהלך השהות האישה, אם לשלושה מהמרכז, סופחה יחד עם עוד שני ישראלים לשני האוקראינים שבבעלותם רכב מקומי, ותפקידם היה לדאוג להוביל את המתנדבים הישראלים למקומות הנידחים עם רכבם בדרכים לא דרכים כדי לחלץ יהודים המצויים תחת ההפגזות של הרוסים. ובמקרים אחרים גם להביא מזון למחנה שהקימה חבורת המתנדבים הישראלית בגבול אוקראינה פולין.

שבט לתפארת. צילום ארכיון סולן

מסתבר, כך טוען הבעל כי, במהלך 10 ימים ששהו יחד התפתח ביניהם קשר נוסף. הקשר הזה הפך, כך העריך, לרומנטי. כעת באמצעות עורכת הדין שרין סולן מנסה הבעל למנוע את יציאת אשתו חזרה לגבול אוקראינה אחרי שלדבריו הגיעה ארצה בשבוע שעבר במטרה ל"מלא מצברים", ולשוב לפעילות "ההתנדבותית".

עו"ד סולן הבהירה לבעל כי צו עיכוב יציאה מהארץ הוא לא דָּבָר שֶׁל מָה בְּכָךְ וקשה יהיה לדרוש אותו על סמך רגשות ותחושות. "אני יודע שהיא מתכתבת איתו. אני שומע אותה מדברת איתו בטלפון. אני יודע שהם קבעו להיפגש לפני שהם חוזרים למחנה בבית מלון בוורשה ואת זה אני רוצה למנוע", ניסה הבעל להסביר.

בשיחה שקיים עם אשתו ואותה הקליט היא הכחישה שהיא לא מנהלת קשר רומנטי "אני בקשר עבודה כדי להציל יהודים. הוא איש נחמד שמסייע – ובניגוד לאוקראינים המקומיים שמקבלים ברובם שכר על הסיוע שהם נותנים למתנדבים הישראלים – הוא פועל גם בהתנדבות ולכן התחברתי אליו".

לאחר שהתברר כי לא יוכל למנוע מאשתו לצאת, החליט הבעל באמצעות עו"ד סולן להודיע לאשתו כי בכוונתו להתגרש. "ילדנו צריכים אותך לא פחות מהקשישים שצריך להבריח ארצה. לא יעלה על הדעת שתעזבי שלושה ילדים וצעד כזה יוביל פרידה", כתב במכתב שהניח בפני רעייתו. בעקבות זה האישה החליטה לדחות את שובה לאוקראינה בכמה ימים וכנראה שבימים הקרובים היא תחליט לאן יוביל האירוע.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.