האקתון בבית קק"ל למצוינות בנוף הגליל

שבעה ארגוני נוער השתתפו בהאקתון של קק"ל שמטרתו לפתח מיזם למימוש חזון רילוקיישן 2040

בבית קק"ל למצוינות בנוף הגליל נערך ביום חמישי האחרון האקתון  בארגון  קק"ל וארגוני הנוער לפיתוח מיזמים חדשנים שיממשו את חזון 'רילוקיישן 2040' לצמיחת הנגב והגליל. בהאקתון (האצת תהליך פיתוח של פתרונות חדשניים לאתגר) השתתפו שבעה ארגוני נוער בסיוע מנטורים.
באתגר הייחודי ביקשה קק"ל להשיג מודלים ליישום בשטח של ערכי 2040 והרחבת מעגלי השייכות של צעירים ומבוגרים לחזון. כמו כן התבקשו המשתתפים למצוא פתרונות להגדלת מספר הצעירים והמשפחות שיתיישבו בגליל ובנגב, פיתוח מודלים לתעסוקה של צעירים בתחומי ההייטק והמדעים והקמת אקו-סיסטם של צעירים יזמים.
ההאקתון נערך יום שלם, החל מהשעה 09:00 והסתיים בשעה 22:00 לאחר שהכריזו על המיזם המנצח. הזוכים בהאקתון של קק"ל וארגוני הנוער הם קבוצת 'רואים רחוק' של מרכז מעשה וארגון הנוער 'נטע'. הפתרון שלהם לבריחת צעירים אחרי צבא או שירות לאומי את הפריפריה הוא הקמת שכונת צעירים מקומית בתוך היישוב לצעירים בגילאי 20-23 בני המקום. השכונה, 'פריפר VALLEY', תכלול בלבה את בית קק"ל למצוינות ומקומות בילוי ותעסוקה. הבסיס הזה אמור לתת דחיפה לצעירים להישאר ולא לעזוב.
יו"ר קק"ל, דניאל עטר אמר בהאקתון: "בני הנוער הם הכלי מספר אחד של מדינת ישראל להגשמת מטרות, והמטרה לגרום לצעירים להפסיק לברוח מהגליל ומהנגב למרכז הארץ. לכן החיבור של תנועות הנוער לחזון 2040 של קק"ל הוא טבעי – להביא מיליון תושבים חדשים לנגב וחצי מיליון תושבים חדשים לגליל". ראש העיר רונן פלוט אמר כי בנוף הגליל מוקמת בימים אלה קריית הייטק גדולה שתאכלס 27 מפעלים וחברות, חלקם כבר פועלות במתחם. :"קריית הייטק מוקמת בשביל בני הנוער והצעירים של נוף הגליל על מנת לאפשר להם להשתלב  במקומות עסוקה איכותיים בתוך העיר ולבנות בה את עתידם".

קרדיט: נוף הגליל

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.