בנשר מחזירים את החזירים לפארק הכרמל

עיריית נשר בשיתוף עם החברה להגנת הטבע פועלים יחד על מנת למנוע את הגעתם של חזירי הבר לאזורי המגורים. השבוע יצאו העירייה והחלה"ט בקמפיין הסברתי מיוחד בו נקראים התושבים לשמור על הניקיון ולהקפיד על השלכת אשפה בפחים ולא מסביבם.
בנשר מחזירים את החזירים לפארק הכרמל

עיריית נשר בשיתוף עם החברה להגנת הטבע (החלה"ט) פועלים יחד על מנת למנוע את הגעתם של חזירי הבר לאזורי המגורים. השבוע יצאו העירייה והחברה להגנת הטבע בקמפיין הסברתי מיוחד בו נקראים התושבים לשמור על הניקיון ולהקפיד על השלכת אשפה בפחים ולא מסביבם. במקביל פועלת העירייה יחד עם רשות הטבע והגנים (רט"ג) למציאת דרכים נוספות להרחקת החזירים.

מזה תקופה ארוכה שחזירי הבר מהווים מטרד עבור תושבי העיר נשר. על מנת לצמצם עד כמה שניתן את התופעה יצאו העירייה והחברה להגנת הטבע בקמפיין הסברתי חדש שכותרתו: "חזיר-הבר קפץ לבקר? סוגרים ת'פח שלא יישאר". 

דובר העירייה, איל לרמן, מסר כי במסגרת הקמפיין שלחה העירייה פליירים לכל בתי האב בעיר עם שורה של המלצות כיצד ניתן למנוע את הגעת חזירי הבר אל השכונות. המלצות פורסמו גם באתר האינטרנט של העירייה וברשתות החברתיות. בין השאר, מבקשת עיריית נשר מתושביה שלא להאכיל את חזירי הבר, ממאכילי חתולי הרחוב – שלא להותיר אחריהם שאריות, לא להשאיר פחים פתוחים ושקיות ליד הפח או על הקרקע, לוודא כי האשפה הביתית נזרקת לתוך הפחים ולא מסביבם, ולהודיע מידית למוקד העירוני על כל פח לא תקין או שבור על מנת שניתן יהיה לתקנו. "הקפדה על ההנחיות", ציין לרמן, "תבטיח שהחזירים יינטשו את הרחוב, ולנו יהיה נעים וטוב".

 מנהל קהילת חיפה והסביבה בחברה להגנת הטבע, אוהד שוורץ: "נשר מהווה דוגמה מצוינת לעבודה משותפת של רשות מקומית עם תושבים, אלה פועלים יחד להפחתת שוטטות של בעלי חיים ובמיוחד יונקים גדולים, בשטח הבנוי של העיר. ככל שהתושבים יימנעו מהשלכת פסולת והאכלה ובמקביל העירייה תפעל להחליף את תשתיות איסוף האשפה, כך נראה פחות ופחות חזירי בר נמשכים לרחובות העיר. יש לנשר שכנים טובים בפארק הכרמל, יחד נדאג שיחזרו הביתה".

ראש העיר נשר, רועי לוי: "נשר היא עיר ירוקה הטובלת בטבע. חיות הבר בפארק הכרמל סביבנו הן חלק יפה וייחודי מהטבע שזכתה בו נשר. בעיית חזירי הבר מוכרת לכולם. חזירי הבר שמצאו את דרכם אל רחובות העיר, חייבים לחזור אל הכרמל. לכן, רק בפעילות משותפת של כולנו, העירייה, התושבים, החברה להגנת הטבע ורשות הטבע והגנים, נחזיר לעיר את השקט מהחזירים ואותם אל ביתם הטבעי ביערות הכרמל".

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.